شناسهٔ خبر: 27531883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

الوطن گزارش داد

ارسال ۳۰ کامیون غذا و دارو برای داعش توسط کُرد‌های تحت حمایت آمریکا

یک روزنامه سوری اعلام کرد که گروه نیرو‌های دموکراتیک سوریه در ادامه حمایت از داعش ۳۰ کامیون حامل مواد غذایی برای این گروه تروریستی در جنوب شرق دیرالزور فرستاده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، گروه موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و تحت الحمایه آمریکا قرار دارد، در حال امدادرسانی به گروه تروریستی داعش است.

روزنامه الوطن سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد که نیرو‌های کُرد ۳۰ کامیون حامل مواد غذایی و پزشکی را وارد شهر «الشعفه» واقع در جنوب شرق استان دیرالزور کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند که بیشتر این مواد غذایی و دارویی به انبار‌های داعش می‌رود و این کامیون‌ها یا متعلق به سرکرده‌های نیرو‌های دموکراتیک است یا متعلقه به تجار تحت حمایت آنان.

این برای نخستین بار نیست که کُرد‌های تحت حمایت واشنگتن از داعش حمایت می‌کنند. پایگاه خبری العهد لبنان هفته پیش گزارش مشابهی درباره کمک‌های غذایی کُرد‌ها به داعش منتشر کرد.

العهد گزارش داد که ۱۳ کامیون حامل مواد غذایی وارد مناطق تحت اشغال داعش در الشعفه و شهرک‌های «السوسه و هجین» در ریف جنوب شرق دیرالزور شده است.

العهد همچنین اعلام کرد که نیرو‌های کُرد مدعی هستند که این کمک‌ها در اختیار ساکنان این مناطق قرار می‌گیرد، ولی منابع محلی می‌گویند که کمک‌های مذکور در اختیار عناصر داعش قرار می‌گیرد.

چندی پیش، نیرو‌های کُرد ۲۵ نفر از عناصر داعش و خانواده‌هایشان را در نزدیکی شهرک «البحره» در شرق دیرالزور دستگیر کردند.

نیرو‌های دموکراتیک پس از بازداشت این افراد، آنان را با سه خودرو متعلق به گروه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد –که هسته اصلی نیرو‌های دموکراتیک سوریه است- به مقر فرماندهی این گروه در البحره منتقل کردند؛ منطقه‌ای که پایگاه آمریکا در آن واقع شده است.

نظر شما