شناسهٔ خبر: 27531875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشور؛

مراسم تجلیل از آزادگان قرچک برگزار شد

قرچک- آزادگان شهرستان قرچک، همزمان با ایام بازگشت آزادگان به میهن اسلامی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از آزادگان قرچک با حضور محسن خرمی شریف، شهردار، جعفرمرتضوی رییس بنیاد شهید شهرستان های استان تهران، سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس برگزار شد.

خدمت به ۱۴۰۳ آزاده در شهرستان‌های استان تهران  از افتخارات است

در این مراسم جعفر مرتضوی، رییس بنیاد شهید شهرستان های استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: این روز یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و آنها توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.

مرتضوی در ادامه افزود: آزادگان عزیز در مدت اسارت خود، هر روز شهادت را تجربه کرده و از امتحان الهی سرافرازانه بیرون آمدند و ما در شهرستان‌های استان تهران ما توفیق خدمت به ۱۴۰۳ آزاده راداریم و مدال افتخاری است که بر دوش خود احساس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همسران آزادگان با تاسی از حضرت زینب(س)، نقش اساسی در انتقال پیام آزادگان ایفا کردند عنوان کرد: این عزیزان با تحمل سختی ها و به مدد الهی توانستند از امتحان خداوند متعال سرافراز بیرون آیند و ما همیشه مدیون ایثار و فداکاری همسران آزادگان هستیم.

شرایط سخت کنونی یا درس گرفتن از ایثار آزادگان رفع می شود

محسن خرمی شریف شهردار قرچک نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: آزادگان، جانبازان و ایثارگران با از خود گذشتگی رفتند و پیام آور آزادگی بودند، این عزیزان آزاده بودن را با عمل خود به همه مردم ایران آموزش دادند که امیدوارم بتوانیم با خدماتی که به شهروندان می دهیم ذره ای از زحمات و فداکاری های شما را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه آزادگان اسوه صبر واستقامت هستند، گفت: آزادگان با صبر و ایستادگی و مقاومت خود پیام انقلاب را به همه‌ی جهانیان رساندند.

وی با اشاره به اینکه آزادگان سند افتخار نظام هستند، افزود: بر همه ما فرض است که قدردان فداکاری، استقامت و از خودگذشتگی این عزیزان باشیم.

خرمی شریف بیان کرد: امروز آزادگان ما باید در مدارس و دانشگاهها به دانش آموز و دانشجوی ما درس استقامت و پایداری بدهند چرا که در هشت سال دفاع مقدس که همه دنیا بر علیه ما بودند با وحدت و اتحاد توانستیم به پیروزی برسیم و امروز نیز باید در این شرایط سخت اقتصادی با اتحاد و همدلی و درس گرفتن از ایثارهای آزادگان از این شرایط عبور کنیم.

نظر شما