شناسهٔ خبر: 27531763 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس زاده:

درمان‌های فانتزی جایگاهی در ایران ندارند/ درمان مسئولان کشور در خارج از کشور!

گروه سلامت ــ رئیس بسیج جامعه پزشکی با انتقاد از درمان‌های فانتزی و القایی در جامعه یادآور شد: ما کشوری نیستیم که بخواهیم این نوع درمان‌ها را بپذیریم، چنین درمانی‌هایی، ارزبری بالایی برای کشور به همراه دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ایکنا، محمد رئیس‌زاده، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در نشست خبری صبح امروز، ۲۹ مردادماه به تشریح اقدامات و دستاورد‌های این سازمان پرداخت و با بیان اینکه خدشه‌دار شدن جایگاه پزشکی به دلیل ساختار حاکم درمان مسئولان کشور مورد تأیید نیست / درمان‌های فانتزی جایگاهی در ایران ندارندبر سازمان‌های بیمه گر است، اظهار کرد: عمده مشکلات پزشکان مربوط به ساختار بیمه‌ای و روابط مالی است و تا زمانی که این مشکلات حل نشود، جایگاه پزشکی مستحکم نخواهد شد.
رئیس زاده تاکید کرد: ساختار بیمه‌ای سالم و نظارت‌های شفاف بر عملکرد جامعه پزشکی، باعث خواهد شد حجم تخلفات در این حوزه به حداقل برسد نمی‌گوییم کارانه‌های چند صد میلیونی در پزشکی نداریم، اما نباید این موضوع را به همه پزشکان تعمیم داد.
رئیس‌زاده با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی ایران گفت: تا سال ۶۵ در بعضی شهر‌های کشور حتی یک پزشک عمومی نداشتیم، اما حالا به نقطه‌ای رسیده ایم که بیماران از سایر کشور‌ها برای درمان به ایران می‌آیند و شبکه بهداشت ما به عنوان الگو در دنیا شناخته می‌شود.
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های سال ۹۷ این سازمان پرداخت و عنوان کرد: عمده کار‌های ما خدمات رسانی به مردم مناطق محروم کشور است و به عنوان پل ارتباطی برای استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در مناطق محروم عمل می‌کند. ضمن اینکه می‌خواهیم از خدمات درمانی صرف به موضوع پیشگیری و بهداشت روی بیاوریم و از همین رو، در قالب طرح شهید دکتر رهنمون، تیم‌های ما به صورت ثابت در مناطق محروم مستقر می‌شوند.
رئیس‌زاده ادامه داد: تا الان ۵۰۰ تیم شهید رهنمون با رویکرد جدید تشکیل شده و به صورت ثابت و مستمر در مناطق محروم حاضر می‌شوند. بطوری‌که حداقل هر ماه یک بار به مناطق ماموریتی خودشان رفته و شاخص‌های سلامت را مورد بررسی قرار می‌دهند و تا کنون ۲ هزار ۵۰۰ نوبت اعزام تیم‌های شهید رهنمون را داشته‌ایم.
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور اعلام کرد: تیم شهید رهنمون همزمان با هفته دفاع مقدس به مناطق مختلف تهران بزرگ اعزام می‌شود.
وی، همچنین از تلاش برای راه‌اندازی قرارگاه جهادی سلامت خبر داد و عنوان کرد: وزیر بهداشت نیز با تشکیل آن موافقت کرده است. قرار است این قرارگاه، فعالیت همه نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت را سازمان دهی کند تا از این طریق شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت در کشور باشیم. زیرا، عمده فعالیت‌های جهادی که در حال حاضر انجام می‌شود، مقرون به صرفه نبوده و درمان محور و تبلیغاتی هستند.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه به وضعیت حوزه سلامت در شرایط کنونی کشور پرداخت و افزود: با تلاش‌ها و اقداماتی که مسئولان وزارت بهداشت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی انجام می‌دهند، قطعا در تامین نیاز‌های دارویی و تجهیزات پزشکی مردم، کمتر دچار مشکل خواهیم شد.
وی بر حمایت از تولیدات داخلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تاکید و اظهار کرد: در شرایط کنونی، بهتر است جامعه پزشکی به سمت درمان‌های کم هزینه گرایش پیدا کنند، البته مشروط بر اینکه سلامت بیمار آسیب نبیند.
رئیس زاده همچنین، با انتقاد از درمان‌های فانتزی و القایی در جامعه یادآور شد: ما کشوری نیستیم که بخواهیم این نوع درمان‌ها را بپذیریم. زیرا، چنین درمانی‌هایی، ارزبری بالایی برای کشور به همراه دارد.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در رابطه با درمان مسئولان کشور در خارج از کشور تصریح کرد: درمان مسئولان در خارج از کشور را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنیم. زیرا، امکان همه درمان‌ها در کشور فراهم است الگوی ما رهبری است که از خدمات بیمارستان دولتی در ایران استفاده کردند.
انتهای پیام

نظر شما