شناسهٔ خبر: 27531569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در شهرکرد؛

معاون رئیس جمهور از طرح سامانه پرتودهی گاما بازدید کرد

شهرکرد- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گامای در بخش فرخ شهر شهرستان شهرکرد بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پیش از ظهر دوشنبه از طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گامای در بخش فرخ شهر شهرستان شهرکرد بازدید کرد.

رضا رفیعی مدیرعامل طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گامای چهارمحال و بختیاری در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور از این طرح اظهار داشت: این طرح نخستین طرح هسته ای در چهارمحال و بختیاری است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای احداث این طرح هزینه شده است.

مدیرعامل طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گامای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این طرح در فضای ۱۳ هزار متر مربعی احداث شده است.

اشتغال ۵۰ نفر در طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گامای چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طرح ملی فناوری پرتودهی گاما درچهارمحال وبختیاری تکمیل شده است، اظهار داشت: این طرح در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری احداث شده است.

نعیم امامی عنوان کرد: در حال حاضر این پروژه تکمیل شده است و مراحل تست آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه طرح پرتودهی گاما زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر را در چهارمحال و بختیاری فراهم می کند، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۵۰ نفر به صورت مسقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم را ایجاد می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح ملی فناوری پرتودهی گاما درچهارمحال وبختیاری  زمینه ساز افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی را در سطح استان فراهم می کند.

نظر شما