شناسهٔ خبر: 27531311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لطفی: چرا دو سوم بودجه سالیانه کشور در کمیسیون تلفیق بررسی نمی‌شود؟

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اصلاحات واژه وحشتنک و غریبی نیست که رعب‌آور باشد؛ اصلاحات بخشی انشقاق ناپذیر از اقدام انقلابی ملت ایران است. اصلاحات یعنی ارائه نظرات کارشناسی برای بهبود زندگی مردم و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی که منجر به پویایی ارکان یک جامعه سالم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن لطفی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز بیان کرد: دنیا باید بداند که ما به انبیا و اولیا الهی و دین مبین اسلام که دین آزادی و برابری است افتخار می‌کنیم. ما به تاریخ و تمدن کشورمان و رهبرمان و شهدایمان که نماد استقلال کشور هستند افتخار می‌کنیم. ما به شعرا و دانشمندان خود افتخار می کنیم اما آمریکا به برقراری دموکراسی با توپ و تانک افتخار می‌کند که آخرین شیوه آنها برای غارت مردم سایر کشورها است.

وی در ادامه بیان کرد: نشانه‌ها و آثار تمدن ایران از هندوستان تا یونان و رم در تمام موزه‌های جهان مرکز ثقل تاریخ تمدن بشر محسوب می شود و بدون آنها تمدن و تاریخ بشری تعریف نشدنی است. بی تاریخ‌های جهان با دستانی خون آلود کشتار و قحطی را در غالب دموکراسی به مردم ستم دیده خاورمیانه هدیه می کنند.

نماینده مردم رزن در مجلس ادامه داد: آنان که ایران را حامی تروریسم می‌دانند بهتر است سر خود را بالا کنند و شعر بنی آدم سعدی این شاعر بلندآوازه ایران را بر سردر سازمان ملل ببینند و در موزه‌های خود با تماشای آثار باستانی چند هزار ساله ایران، منشور کوروش و قوانین حقوق بشری‌اش را مطالعه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: شاید موقتا بمباران رسانه ای غرب مانع از تشعشع تمدن اسلامی شود اما به حول قوه الهی ماه ایران پشت ابر نخواهد ماند. آمریکا دشمن مردم ایران است و امروز آشکارا  گرده گیر اقتصاد جهان شده است. فقر و بیکاری و فساد اداری و مالی و اختلاس‌های میلیاردی و گرانی و رانت خواری و آسیب‌های اجتماعی و قاچاق کالا و ارز  فاصله طبقاتی مردم را به سطوح آورده است. نابسامانی های اخیر اقتصادی سفره کارگران و حقوق بگیران را کوچک تر کرده و برعکس سفره ثروتمندان رنگین تر شده و این شایسته نظام جمهورس اسلامی نیست.

لطفی خاطر نشان کرد: شایسته نیست هیئت مدیره مجلس در چنین شرایطی دستورات غیر ضروری را در دستور کار مجلس قرار دهد بلکه باید هیئت دولت و مجلس ساماندهی وضعیت اقتصادی را در دستور کار قرار دهند و از پرداختن به امور غیر ضروری پرهیز کنند.  تنها راه نجات کشور از بحران ها حفظ اتحاد و انسجام توام با اصلاحات است. اصلاحات واژه وحشتنک و غریبی نیست که رعب آور باشد اصلاحات بخشی انشقاق ناپذیر از اقدام انقلابی ملت ایران است. اصلاحات  یعنی ارائه نظرات کارشناسی برای بهبود زندگی مردم و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی  که منجر به پویایی ارکان یک جامعه سالم می‌شود. طبق فرمایش مقام معظم رهبری اعلام نظر کارشناسی و دقیق مخالف با رای و نظر رهبری نیست.

وی در ادامه گفت: تعدد قوانین که منجر به بی عدالتی شده نیاز به اصلاحات دارد. قوانینی پیچیده امور مالیاتی نیاز به اصلاحات دارد. قوانینی پیچیده بانکی و کار و تامین اجتماعی که تولید و صنعت را فلج کرده است باید اصلاح شود. سیستم ناکارآمد خودروسازی و جاده‌های کشور که سالیانه ۱۶ هزار قربانی می گیرد و ۶۰ هزار نفر معلول تحویل جامعه بهزیستی می دهد باید اصلاح شود.

لطفی افزود: نظام اداری و سیستم  بانکی که منجر به فساد شده است باید اصلاح شوند. چرا دو سوم بودجه سالیانه کشور که در اختیار شرکت های دولتی است در کمیسیون تلفیق بررسی نمی‌شود؟ این روش باید اصلاح شود. به بودجه شرکت‌های دولتی باید در کمیسیون تلفیق رسیدگی شود.

وی در پایان با خطاب قرار دادن وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو و وزیر آموزش پرورش خواهان رسیدگی به مشکلات کشاورزان، مسائل مربوط به حوزه آب های زیرزمینی و معیشت فرهنگیان شد.

انتهای پیام

نظر شما