شناسهٔ خبر: 27531291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

۷۸ هزار متر مربع از اراضی «سفید کوه» از چنگال سودجویان خارج شد

خرم‌آباد- مدیرکل محیط‌زیست لرستان، گفت: ۷۸ هزار متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده «سفید کوه» از چنگال سودجویان خارج شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران از رفع تصرف بیش از ۷۸ هزار متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده «سفید کوه» خرم آباد خبر داد.

وی گفت: با اقدامات حقوقی و پیگیری های قضایی توسط اداره حقوقی  اداره کل محیط زیست و با تلاش مأموران یگان حفاظت منطقه حفاظت شده «سفید کوه» خرم آباد و همکاری دستگاه قضایی و پاسگاه انتظامی «قلایی»، آراء قطعی صادره از مراجع قضایی اجراء و ۷۸ هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده «سفید کوه» خرم آباد از دست متجاوزان و سودجویان رفع تصرف شد.

مدیرکل محیط زیست لرستان بیان داشت: با توجه به اخطارهای مکرر به افراد سودجو مبنی بر  رفع تصرف از اراضی ملی منطقه «سفید کوه» خرم آباد واقع در پلاک ۲۹۸ متأسفانه افرد خاطی با بی توجهی هیچ اقدامی نسبت به این موضوع انجام نداده و این امر باعث شد که از طریق مقامات قضایی اقدامات لازم برای رفع تصرف ۷۸ هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده «سفید کوه» خرم آباد انجام گیرد.

فتحی گفت: اجرای حکم رفع تصرف با حضور نماینده حقوقی اداره کل، نیروی انتظامی و همچنین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست انجام گرفت و این میزان زمین به دامان منطقه حفاظت شده «سفید کوه» خرم آباد بازگشت.

وی عرصه های طبیعی و مناطق حفاظت شده را سرمایه ملی و متعلق به همه نسل ها دانست و اظهار داشت: حفاظت از مناطق تحت مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است که به صورت مستمر و دائمی انجام می شود.

نظر شما