شناسهٔ خبر: 27530720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قصه فرهاد رهبر شیرین تمام نشد

پس از مدت‌ها اختلاف نظر و حواشی‌ای که در رأس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی پیش آمده و البته انکار می‌شد، سرانجام روز واقعه فرا رسید تا دکتر فرهاد رهبر از مقام ریاست این دانشگاه برکنار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بنا بر خبرهای دریافتی دکتر فرهاد رهبر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی از سمت خود برکنار و سرپرستی این دانشگاه به رییس کنونی واحد تهران مرکز این دانشگاه واگذار شد. 

پس از مدت‌ها اختلاف نظر و حواشی‌ای که در رأس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی پیش آمده و البته انکار می‌شد، سرانجام روز واقعه فرا رسید تا دکتر فرهاد رهبر از مقام ریاست این دانشگاه برکنار شود. رسانه‌ها خبر دادند پس از جلسه فوق‌العاده و فوری هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آقای علی‌اکبر ولایتی تشکیل و با تصمیم اعضا، آقای فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی عزل شد. آقای علی‌اکبر ولایتی از همان ابتدا طهرانچی را برای ریاست دانشگاه آزاد به فرهاد رهبر ترجیح می‌داده است اما به‌هرحال رهبر توانست به ریاست دانشگاه برسد. 

بیشتر بخوانید:

سرپرست دانشگاه آزاد منصوب شد +عکس

پس از ماه‌ها شایعه و حرف و حدیث پیرامون اختلافات علی‌اکبر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد و فرهاد رهبر رییس این دانشگاه، دیروز به شکلی ناگهانی رهبر از کار برکنار شد و هیات امنای دانشگاه آزاد سرپرست برای این دانشگاه تعیین کرد. فرهاد رهبر یک سال ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده داشت، 

اختلاف میان علی‌اکبر ولایتی و فرهاد رهبر پیش از این مطرح شده بود. این اختلافات از زمستان سال گذشته اوج گرفت. در آن زمان گفته می‌شد فرهاد رهبر قهر کرده و در محل کار خود حاضر نمی‌شود. حتی گفته می‌شد او استعفا کرده است، اما این شایعات از سوی علی‌اکبر ولایتی تکذیب شد. ولایتی دهم اسفند ماه دراین‌باره گفت: «ما از اینکه دکتر فرهاد رهبر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عهده دارند، خوشحالیم و همکاری تنگاتنگی بین بنده، دکتر رهبر، معاونان ایشان و مدیریت اجرایی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و چنین موضوعی به هیچ‌وجه صحت ندارد.» 

ولایتی با اشاره به فضاسازی‌ها و شایعات موجود پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «این فضاسازی‌ها، القای شبهه از سوی کسانی است که منافع آنان در دانشگاه آزاد اسلامی به‌خطر افتاده است.» حالا پس از 6 ماه از این تکذیبیه به نظر می‌رسد، اختلاف‌های مدیریتی در دانشگاه آزاد وجود داشته است. در آن زمان گفته می‌شد اختلافات ریشه در عزل و نصب‌ها دارد. ظاهرا علی اکبر ولایتی از همان ابتدا طهرانچی را برای ریاست دانشگاه آزاد به فرهاد رهبر ترجیح می‌داده است اما به‌هرحال رهبر توانست به ریاست دانشگاه برسد. 

طهرانچی و رهبر هر دو از روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دولت دکتر محمود احمدی‌نژاد بودند، رهبر در دانشگاه تهران و طهرانچی در دانشگاه بهشتی. اما طهرانچی به علی‌اکبر ولایتی نزدیک‌تر بود. هنگامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ولایتی را به‌عنوان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد، ولایتی طهرانچی را به‌عنوان معاون خود به مجمع تشخیص برد. با این وجود در ۲۵‌تیر۹۶، هیات امنای دانشگاه آزاد فرهاد رهبر را به‌عنوان رییس پیشنهادی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد و در اول مرداد ۱۳۹۶ جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و فرهاد رهبر با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، به‌عنوان رییس قطعی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

منبع: صبح نو

نظر شما