شناسهٔ خبر: 27530588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت گرگان:

مسجد فقط محل ساخت و ساز نیست/ باید ۸۰ هزار مسجد در کشور داشته باشیم

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به وجود ۷۲ هزار مسجد در کشور، گفت: این تعداد نسبت به کل جمعیت کشور کم است و باید ۸۰ هزار مسجد به ازای هر یک هزار نفر جمعیت داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گلستان، امروز (۲۹ مرداد) در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد و اختتامیه دومین جشنواره گلدسته های مساجد گفت: مسجد جایگاه بسیار رفیعی در بین همه مسلمانان دارد که هم در قرآن و روایات رسول خدا و ائمه (علیهم السلام) تاکید شده است و در نزد پیامبر نیز مسجد اهمیت بسیار بالایی داشت.

 

وی با اشاره به اهداف نامگذاری روز جهانی مساجد، افزود: ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت روز جهانی مسجد، برنامه ریزی مناسب، تدوین مطالبات و نیازهای مسجد، تبیین قداست مساجد، تکریم نیروهای فعال مساجد، توجه به آبادانی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان فرهنگی مساجد از اهداف نامگذاری این روز است.

 

امام جمعه موقت گرگان در خصوص نحوه تجلیل از مساجد نیز، گفت: خوشبو کردن مساجد، حضور در مسجد بعد از شنیدن اذان، رعایت بهداشت مسجد، نخوابیدن در مسجد، محل داد و ستد قرار ندادن مسجد، توجه به روشنایی مسجد و هرکاری که باعث رونق در آبادانی مسجد شود، از موارد تجلیل از مساجد محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: مسجد فقط محل ساخت و ساز، فرش و محراب نیست بلکه باید فعالیت هایی در این مسجد انجام شود.

 

حجت الاسلام لیوانی با بیان اینکه تا سال 57 در کل ایران 25 هزار مسجد وجود داشت، اظهارداشت: این تعداد تا دو سال پیش به 72 هزار مسجد رسیده است اما این تعداد نسبت به کل جمعیت کشور کم است و باید 80 هزار مسجد به ازای هر یک هزار نفر جمعیت داشته باشیم.

 

نظر شما