شناسهٔ خبر: 27530561 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸ کد رشته جدید به مراکز آموزشی علمی کاربردی لرستان اضافه می‌شود

R41450/P41362/S6,72/CT11

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان گفت: مهر ماه امسال در مقطع کارشناسی ۴ رشته و در مقطع کاردانی ۴ رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان تدریس خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سعید فرح‌بخش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در پذیرش مهر ماه 17 مرکز در استان در 74 کد رشته کاردانی و 34 کد رشته کارشناسی پذیرش دانشجو خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار نفر دانشجو پذیرش دانشجو داشته باشیم؛ در مهر ماه امسال در مقطع کارشناسی چهار رشته و در مقطع کاردانی چهار رشته جدید تدریس خواهد شد.

وی افزود: در امسال براساس مصوبه‌ای که دولت داشت 9 مرکز در سطح استان منحل شد و نمی‌توانند پذیرش دانشجو را داشته باشند؛ تلاش بر این است که در شهرستان خرم‌آباد برخی مراکز را جایگزین کنیم و مراکز خصوصی فعالیت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان عنوان کرد: ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌گونه‌ای است که رشته‌ها هر سال می‌تواند تغییر کند و رشته‌های جدید و مورد نیاز جامعه را ایجاد خواهیم کرد، دو مرکز نوآوری در استان ایجاد شده است که به این مراکز تسهیلات 50 میلیون تومانی با بازپرداخت دو درصد که بتوانند در راستای ایده‌های جدید فعالیت کنند.

وی بیان کرد: سطح بندی مراکز را خواهیم داشت که اقداماتی در این راستا انجام شده است و نتایج آن اعلام خواهد شد؛ مراکز علمی کاربردی در سه سطح تقسیم شده و مراکزی که در سطح سه قرار بگیرند مراکزی هستند که از کیفیت لازم برخوردار نیستند و اگر کیفیت خود را ارتقا ندهند تعطیل خواهند شد.

فرخ بخش با بیان اینکه تاکنون چند مرکز به دلیل نداشتن کیفیت لازم منحل شده است تصریح کرد: هزار و 100 مرکز آموزشی در کشور وجود داشته که در حال حاضر 600 مرکز در سطح کشور فعال است و بیش از 500 مرکز منحل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفاهیات دانشجویان برای مهر ماه امسال رفاه کارت صادر می‌شود تا دانشجویان برای بحث تغذیه از رفاه کارت استفاده کنند؛ در بحث کارآفرینی کلینیک کارآفرینی در دانشگاه ایجاد کردیم که هدف ارائه خدمات مشاوره ای به عموم مردم، دانشجویان و دانش آموزان است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما