شناسهٔ خبر: 27530494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

شرکت های دانش بنیان تحریم را به فرصتی برای شکوفایی اقتصاد تبدیل می کنند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان گفت: شرکت های دانش بنیان با پژوهش های کاربردی خودمی توانند تحریم ها را به فرصتی برای شکوفایی اقتصاد داخلی تبدیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان امروز (29 مرداد) در دیدار از سامانه پرتودهی گاما در شهرکرد گفت: شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از دانش بومی و نیروی انسانی توانمند و نخبه می توانند خطر تحریم ها را خنثی و آن را به فرصت ارزشمندی برای کشور تبدیل کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت 3 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور، افزود: این شرکت ها با رونق کسب و کار خود توانستند سهم بالایی در رونق اقتصادی کشور ایفا کنند.

 

ستاری، سامانه پرتودهی گاما را از مهمترین طرح های علمی فناوری کشور عنوان کرد و گفت: با ورود این شرکت به بحث انرژی هسته ای، انحصار دولت در این خصوص شکسته شده و زمینه برای فعالیت واحدهای خصوصی بیش از پیش فراهم می شود.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان بابیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان دارد، افزود: امید است با حمایت بیش از پیش و حرکت رو به جلوی این شرکت ها شاهد تحقق رشد و توسعه علمی و اقتصادی کشور باشیم.

 

گفتنی است: سامانه پرتودهی گاما در 13 هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی شهرکرد احداث شده که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 70 نفر از محققان فراهم می شود.

 

خاطرنشان می شود: برای اجرای این طرح که اکنون به پیشرفت صددرصدی رسیده و آماده بهره برداری است، 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 3.5 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی انجام شده است.

 

نظر شما