شناسهٔ خبر: 27530362 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کوچکی‌نژاد:

تغییر تقویم کاری مدارس و تعطیلی زمستانی باید در قالب لایحه به مجلس بیاید

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس تاکید کرد که تغییر تقویم کاری مدارس و تعطیلی زمستانی باید در قالب لایحه به مجلس بیاید.

صاحب‌خبر -

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: اینچنین سخنان را نباید مسئولانی همچون آقای مونسان و وزیر آموزش و پرورش بیان کنند که هزینه‌های زیادی به دنبال داشته باشد و دانش آموزان و دستگاه‌های اجرایی را دچار اضطراب و سردرگمی کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سخنان باید از سوی کارشناسان امر مطرح شود نه مسئولان، اضافه کرد: چنانچه دولت طرح و لایحه‎‌ای هم در این باره آماده کرده باید این لایحه مسیر قانونی خود را طی کند نه اینکه هربار با مطرح کردن این موضوع در رسانه‌ها حاشیه‌سازی صورت گیرد.

تعطیلی دانش آموزان به تنهایی نمی‎تواند گردشگری را توسعه دهد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیچ کجای دنیا به این شکل که فقط دانش آموزان تعطیل باشند، وجود ندارد، افزود: مگر می‌شود تعطیلات با نیت توسعه گردشگری باشد و از خانواده، فقط دانش آموز تعطیل باشد و پدر و مادری که کارمندان دولت هستند، سر کار باشند.

مگر می‌شود تعطیلات با نیت توسعه گردشگری باشد و فقط دانش آموز خانواده تعطیل باشد و پدر و مادری که کارمندان دولت هستند، سر کار باشند.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه برای در نظر گرفتن تعطیلات در تقویم آموزش و پرورش باید نحوه در نظر گرفتن تعطیلات مدارس در سایر کشورها مطالعه شود و مقایسه‌ای تطبیقی در این باره با کشورمان صورت گیرد، افزود: بر همین اساس نوع اظهار نظرات نیز روی اصول قرار گیرد تا هزینه‎هایی در این باره به آموزش و پرورش کشور تحمیل نشود.

تعطیلی مدارس کشور مشکل آلودگی هوای تهران را حل می‌کند؟

وی با اشاره به یکی دیگر از اظهارات هزینه افزا در این رابطه، گفت: سال گذشته رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد که برای حل مشکل آلودگی هوای تهران، مدارس کشور را تعطیل کنیم که این موضوع نیز در نوع خود هزینه داشت و به واقع حرف بی ربطی بود؛ آیا تردد دانشجویان، کسبه و سایر اقشار روی آلودگی هوا تأثیر ندارد و با تعطیلی مدارس معضل آلودگی هوای تهران برطرف می‌شود.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا موضوع تغییر تقویم کاری مدارس و تعطیلی زمستانی باید به مجلس بیاید و نمایندگان روی آن اظهار نظر کنند و چنانچه لایحه تعطیلی زمستانی مدارس به مجلس نیاید با طرحی دو فوریتی جلوی اجرایش را می‌گیریم./

پایان پیام

نظر شما