شناسهٔ خبر: 27530329 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشاور پیشین کاخ سفید، ترامپ را به تلاش برای به راه انداختن جنگ نژادی متهم کرد

مشاور سابق کاخ سفید در گفتگو با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی، رئیس‌جمهور آمریکا را به تلاش برای به راه‌اندازی جنگ نژادی در این کشور متهم کرد.

صاحب‌خبر -

نیومن ترامپ را متهم به راه‌اندازی جنگ نژادی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، اوماروسا مانیگو نیومن، دستیار سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته تلاش‌های او برای کمک به جامعه آفریقایی-آمریکایی‌‌ها را ریاکارانه و بی‌شرمانه عنوان کرد و ترامپ را به تلاش برای به راه‌اندازی یک جنگ نژادی در آمریکا متهم کرد.

مانیگو نیومن در گفتگو با برنامه «پولیتیک نیشن» شبکه خبری ام اس ان بی سی با اشاره به خواسته ترامپ از رای‌دهندگان آفریقایی-آمریکایی در طول تبلیغاتی انتخاباتی سال 2016 اعلام کرد: به اعتقاد من او (ترامپ) به‌ دنبال به راه‌اندازی یک جنگ نژادی در کشور است.

دستیار سابق کاخ سفید طی هفته گذشته برای تبلیغ کتاب جدید خود با عنوان «روانی: روایت یک کارمند داخلی از کاخ سفید ترامپ» حضور پر رنگی در رسانه‌های این کشور داشته است. در کتاب نیومن او خاطرات دوران حضور خود در کاخ سفید و کمپین ترامپ را بازگو می‌کند و رئیس جمهور آمریکا را به نژادپرستی متهم کرده است.

دستیار سابق رئیس جمهور آمریکا در دسامبر ماه گذشته از سمت خود در کاخ سفید برکنار شد و ادعا کرد که او در زمان حضورش در کاخ سفید از حامیان جامعه سیاهپوستان بوده است. نیومن در این باره گفت: هر بار که رئیس جمهور موضوعی درباره جامعه سیاهپوستان مطرح می‌کرد من آنجا حضور داشتم. چیزی که من در مدت حضورم در آنجا (کاخ سفید) متوجه شدم این بود که او (ترامپ) نسبت به موضوع تنوع نژادی بسیار دو رو برخورد می‌کند. دستیار سابق کاخ سفید، ترامپ را یک بازیگر دانست که بیشتر علاقمند است تا از سران اقلیت (نژادی) به عنوان پشتیبان استفاده کند تا اینکه از آنها برای مذاکرات جامع بهره گیرد.

رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید در واکنش به اظهارت نیومن او را مورد حمله قرار دادند و یادآور شدند نیومن قبلا اظهارات مثبتی درباره ترامپ هم به عنوان یک فرد عادی و هم به عنوان رئیس جمهور داشته است. نیومن پیش از این اعلام کرد که نوارهای ضبط شده‌ای از اظهارات نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا و برخی مقامات کاخ سفید در اختیار دارد و گفت حملات و انتقادات ترامپ موجب ترس او نخواهد شد.  

هفته گذشته نیز مکالمه تلفنی ضبط شده‌ای منتشر شد که نشان داد لارا ترامپ، عروس رئیس جمهور آمریکا به نیومن پیشنهاد کاری با درآمد بالا داده است و از او درخواست کرده اطلاعات خود را درباره زمانی که در کاخ سفید سپری کرده است، فاش نکند.

پیشتر گفته شد مقامات دولت آمریکا در تلاش هستند تا مانع از افشاگری‌های بیشتر مشاور اخراجی کاخ سفید شوند.

انتهای پیام/

نظر شما