شناسهٔ خبر: 27530326 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

حضور کودکان و نوجوانان استان مرکزی در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی

کودکان و نوجوانان استان مرکزی از برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استقبال کردند.

صاحب‌خبر -
حضور کودکان و نوجوانان استان مرکزی در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، کودکان و نوجوانان استان مرکزی از برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استقبال کردند.

ویژه برنامه پیوند مهر و ماه در کتابخانه فاضلین نراقی

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، ویژه برنامه پیوند مهر و ماه در کتابخانه عمومی فاضلین نراقی شهر نراق برگزار شد.

در این برنامه مریم قجری، مسئول کتابخانه فاضلین نراقی از کتاب «حکایت آن مروارید» نوشته مژگان شیخی را برای اعضا قصه گویی کرد. در بخش دوم برنامه نیز اکرم مهراد فر، کتابدار کتابخانه فاضلین نراقی ساخت دسته گل و تاج سر را به اعضا آموزش داد.

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه فخرالدین عراقی کمیجان

 نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی شهر کمیجان با حضور اعضای فعال برگزار شد.

در این نشست «مردی که اسرار زمین را می دانست» نوشته محمود پور وهاب، توسط صدیقه کمیجانی؛ «فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند» نوشته نعیمه اسلاملو، توسط صفورا کمیجانی؛ «روی جاده ابریشم شعر» نوشته محمد قهرمان، توسط زهرا بهادری؛ «تنور و داستان‌های دیگر» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی، توسط زهرا یوسفی؛ «بازگشت ققنوس‌ها» نوشته زینب ترابی، توسط فرشته شاه ولدی و «آئینه همسران» نوشته الهام مخدومی، توسط نفیسه سلطانی نژاد با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

کارگاه نقاشی در کتابخانه شهدای قورچی باشی

 با حضور جمعی از کودکان، کارگاه نقاشی در کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی از توابع شهرستان خمین برگزار شد. در این برنامه کودکان تصاویر مربوط به کتاب‌ها را رنگ آمیزی کردند و در پایان شعر «من یار مهربانم» را به صورت گروهی خواندند.

برگزاری نشست کتاب‌خوان در کتابخانه شهدای داودآباد

با حضور دختران نوجوان، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی شهدای شهر داودآباد از توابع شهرستان اراک برگزار شد.

در این نشست «پسر میلیاردر» نوشته دیوید ویلیامز، توسط یگانه ابراهیمی؛ «آرزوهای بزرگ» نوشته چارلز دیکنز، توسط فاطمه داودآبادی؛ «دیوید کاپرفیلد» نوشته چارلز دیکنز، توسط فاطمه داودآبادی؛ «فرار از کتابخانه آقای لمونچلو» نوشته کریس گرانبنستاین، توسط نیلوفر داودآبادی؛ «تپه خاطرات» نوشته مصطفی اوزچلیک، توسط فاطمه داودآبادی و «رابینسون کروزو» نوشته واینل دفو، توسط محیا داودآبادی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

کتابخانه الغدیر روستای راونج میزبان نشست کتاب‌خوان شد

با حضور کودکان روستای راونج شهرستان دلیجان، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی الغدیر برگزار شد.

در این نشست «گفتمان الهی» نوشته سید محسن قدسی پور، توسط امیرحسین نادعلی؛ «ذبیح الله» نوشته سید محسن قدسی پور، توسط حسین محمدی؛ «زیبای پاک» نوشته سید محسن قدسی پور، توسط علی ضیایی؛ «کوتوله ها و کفاش» نوشته هیراتا شاگا، توسط فاطمه اسماعیلی و «تنور و داستان های دیگر» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی، توسط یارمحمد بندعلی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه کتابخوانی شهرستان دلیجان

همزمان با روز خبرنگار و با حضور مسئولین شهرستان دلیجان، از زحمات ۳ تن از خبرنگاران فعال شهرستان از جمله نمایندگی روزنامه وقایع استان، به واسطه پوشش دادن اخبار و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در خانه تاریخی نخجیر شهر نراق، تقدیر به عمل آمد.

جمع خوانی کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در روستای گرکان

کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) روستای گرکان شهرستان آشتیان جمع خوانی شد.

سارا گزبلندی، مسئول کتابخانه امام خمینی(ره) با خوانش بخش‌هایی از این کتاب گفت: اسلام آخرین دین آسمانی و کاملترین برنامه زندگی انسان است که بهترین و مناسب‌ترین احکام را در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی برای نیل به سعادت دنیوی و اخروی به بشریت عرضه کرده است.

گزبلندی گفت: دین اسلام جهت ضمانت و حسن اجرای احکام و قوانین در جامعه روشهای خاصی را به کار گرفته که فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از آنها است.

ویژه برنامه روز خبرنگار در کتابخانه فاضلین نراقی

با حضور کودکان شهر نراق، ویژه برنامه روز خبرنگار در بخش کودک کتابخانه عمومی فاضلین نراقی شهرستان دلیجان برگزار شد.

در این برنامه ابتدا مریم قجری، مسئول کتابخانه فاضلین نراقی درباره زندگی نامه شهید محمود صارمی مطالبی را برای اعضا بازگو کرد. در ادامه اعضا با ساخت میکروفن هایی از میوه های درخت کاج، در قالب یک خبرنگار قرار گرفتند و به ارائه گزارش هایی متنوع پرداختند.

هدف از اجرای این برنامه افزایش اعتماد به نفس در کودکان و کاهش استرس آنان عنوان شد.

کارگاه مهارت‌های قصه گویی در مسجد امام حسین (ع) دلیجان

به همت مریم قجری، کتابدار کتابخانه فاضلین نراقی، کارگاه مهارت‌های قصه گویی ویژه مادران خانه دار در مسجد امام حسین(ع) شهر دلیجان برگزار شد. در این کارگاه قجری به معرفی قصه، فواید قصه گویی، ویژگی‌‍ های قصه خوب و مهارت‌های یک قصه گوی ماهر پرداخت و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ گفت.

نظر شما