شناسهٔ خبر: 27530318 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام شهیدی:

ارزش‌های ایثارگری باید با روش‌های متنوع به نسل‌های بعدی منتقل شود

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: نسل جوان کشورمان شرایط دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و باید با روش‌های متنوع و خلاقانه ارزش‌ها و فرهنگ آن دوران به این نسل و نسل‌های بعدی منتقل شود.

صاحب‌خبر -

ارزش‌های ایثارگری باید با روش‌های متنوع به نسل‌های بعدی منتقل شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز یکشنبه 28 مردادماه در دیدار با جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در وزارت راه و شهرسازی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1358 با فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به امور شهدای پیش و حین انقلاب اسلامی تأسیس شد و فعالیت‌های بنیاد طبق اساسنامه حول دو رکن اساسی خدمات‌رسانی معیشتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعریف شد.
وی افزود: پس از وقوع جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن، تعداد شهدا و ایثارگران افزایش بسیار زیادی یافت و امروز حدود 230 هزار شهید، 570 هزار جانباز و 43 هزار آزاده زیر پوشش بنیاد قرار دارند که با جمع خانواده‌های این عزیزان تعداد افراد تحت پوشش بنیاد به بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته است و رسیدگی به امورات این جامعه گسترده قطعاً سختی‌های خاص خود را دارد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت دیدار و تعامل با ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری گفت: از ابتدای حضور در بنیاد دیدارهای مستمری را با ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری داشتیم که براساس نظرات و دغدغه‌های این عزیزان برنامه‌هایی را برای رسیدگی به مسائل تهیه کردیم. همچنین در رابطه با مسائل فرهنگی آسیب‌شناسی‌هایی را صورت دادیم که نتیجه آن لزوم افزایش فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی را در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت نشان می‌داد.
معاون رئیس‌جمهور افزود: نسل جوان کشورمان شرایط دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و باید با روش‌های متنوع و خلاقانه ارزش‌ها و فرهنگ آن دوران به این نسل و نسل‌های بعدی منتقل شود، زیرا این فرهنگ که همان فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است باعث پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است. در همین راستا شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست دکتر روحانی تشکیل شد و دبیرخانه آن نیز ایجاد شده و مشغول به فعالیت است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به پاسخ و گفت‌وگو در رابطه با مسائل مطرح‌شده از سوی ایثارگران حاضر در جلسه به ویژه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مسائل معیشتی پرداخت.
اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این جلسه با اشاره به دستور ریاست بنیاد برای رسیدگی به مسائل و مشکلات ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها گفت: در همین راستا شورا و کمیته ای برای پیگیری مشکلات ایثارگران دستگاه ها تشکیل شده است.
وی افزود: پس از برگزاری جلسات اولیه با حضور اعضای کمیته و ایثارگران شاغل در هر دستگاه، موضوعات مطرح شده با حضور مسئولان در بنیاد بررسی می‌شود. تاکنون جلساتی با ایثارگران شاغل در بانک ملت، وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری تهران برگزار شده است و امروز نخستین جلسه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی و جمعی از ایثارگران شاغل در وزارت مسکن و شهرسازی برگزار شد.
یادآور می‌شود، سجاد قاسمی؛ مدیرکل دفتر مرکزی حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران و رضا رحیمی‌نسب؛دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران نیز در این جلسه حضور داشتند.
انتهای پیام

نظر شما