شناسهٔ خبر: 27530271 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمانی:

وزارت کار گزارش جدیدی از طرح اشتغال پایدار روستایی ارائه دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بسته شدن سامانه کارا عنوان کرد که وزارت کار گزارش جدیدی از طرح اشتغال پایدار روستایی ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

حسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بسته شدن سامانه کارا که برای اشتغال پایداری روستایی است، گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی با اذن مقام معظم رهبری 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده بنابراین این طرح ارتباطی به بودجه ندارد و تخصیص اعتبار آن جدا از قوانین دیگر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: این اعتبار با حداکثر سود 6 الی 7 درصد در اختیار چند بانک و موسسه اعتباری قرار می گیرد تا  با تلفیق با منابع آنها تسهیلات توسعه روستایی، صنعت روستایی، دامداری، کشاورزی، خدمات فناوری و هر  فعالیتی که در روستا باعث ایجاد اشتغال شود تخصیص یابد.

کشاورزی روستا اشتغال روستایی

 

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: مطابق قانون باید اعتبار این قانون بین استان های مختلف تقسیم شود سهم هر استان براساس نوع بانک عامل انجام می شود تا دراختیار طرح های اشتغالزایی قرار گیرد.

وسواس برای تصویب طرح های اشتغالزایی

وی گفت: برای تخصیص تسهیلات به طرح های باید موضوع در شورای برنامه ریزی شهرستان و اداره کار تصویب شود تا بعد از آن پرداخت تسهیلات انجام شود.

سلیمانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه گفته می شود سامانه کارا به دلیل پر شدن ظرفیت ثبت طرح ها بسته شده است، بیان داشت: اگر تعطیلی سامانه به دلیل پر شدن ظرفیت باشد به این معنا است که همه استان ها توانسته اند از ظرفیت خود دراین امر استفاده کرده باشند.

این نماینده مجلس گفت: این در حالی است که بر اساس آخرین گزارشی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد اشتغال پایدار ارائه کرده بود هنوز در مرحله مقدماتی ثبت طرح ها هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید گزارش جدیدی از روند ایجاد اشتغال پایدار روستایی ارائه شود، عنوان کرد: بروکراسی  اداری برای تصویب طرح های اشتغالزایی در واقع وسواس خرج کردن است تا این اعتبار به هدر نرود و به طرح های تاثیر گذار داده شود./

پایان پیام

نظر شما