شناسهٔ خبر: 27529679 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترامپ تحقیقات درباره مداخله روسیه را مصداق "مک‌کارتیسم" دانست

دونالد ترامپ با عصبانیت به گزارشی مبنی بر همکاری گسترده مشاور کاخ سفید با تحقیقات در خصوص پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بدون اطلاع ترامپ تاخت و آن را "داستانی غیرواقعی" دانست و این تحقیقات را با "مک‌کارتیسم" مقایسه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توییت‌هایی به گزارش نیویورک‌ تایمز درباره مشارکت دونالد مک‌گان، مشاور حقوقی کاخ سفید در دست‌کم سه مصاحبه با رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که زمان آن‌ها به ۳۰ ساعت می‌رسد، تاخت.

نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است، مک‌گان برای محافظت از خود دربرابر خطر حقوقی، اطلاعات دقیقی را درباره احتمال تمایل ترامپ و معاونانش به ایجاد مانع در برابر عدالت ارائه داده است.

رییس جمهور آمریکا اظهار کرد، مک‌گان از حمایت کامل او برای گفت‌وگو با مولر برخوردار بود.

ترامپ در یکی از توییت‌های خود درباره این گزارش نوشت: "نیویورک تایمز بازنده داستانی نوشته تا به نظر برسد مشاور کاخ سفید به رییس جمهور پشت کرده و این درحالی است که مساله در واقع برعکس است –و آن دو خبرنگار قلابی هم این را می‌دانستند. به همین دلیل است که رسانه‌های اخبار جعلی به دشمن مردم تبدیل شده‌اند. برای آمریکا خیلی بد است!"

ترامپ تاکید کرد که به دستیارانش اختیار داده که با مولر همکاری کنند. تیم حقوقی اولیه ترامپ بر این باور بود که این استراتژی می‌تواند بسته شدن این تحقیقات را جلو بیندازد. ترامپ در توییتر نوشت: چیزی برای پنهان کردن ندارم.

نیویورک تایمز اما در گزارش خود نوشته، مک‌گان با این تصمیم غافلگیر شد و از استراتژی خود برای محافظت از مسئولیت حقوقی‌اش و نشان دادن اینکه هیچ کار اشتباهی انجام نداده، پیروی کرد.

در این گزارش آمده است: روشن نیست که ترامپ از میزان همکاری مک‌گان با بازرس ویژه راضی است یا خیر. به گفته شخصی که با افکار ترامپ آشنایی دارد، رییس جمهور به اشتباه بر این باور است که مک‌گان همچون یک وکیل شخصی برای موکلانش و تنها برای دفاع از منافع او در برابر بازرسان عمل می‌کند.

ترامپ در توییت دیگری نوشته است: برخی از اعضای رسانه‌ها از ماجرای جعلی‌ای که نیویورک تایمز منتشر کرده بسیار عصبانی هستند. آن‌ها خواستار شکایت و عذرخواهی (نیویورک تایمز) شده‌اند – که حرکت رو به جلوی بزرگی است. از روزی که اعلام کردم نیویورک تایمز اخبار جعلی منتشر می‌کند و با روی کار آمدن اعضای جدید حال به هم زن هیئت مدیره آن، وضعیتش بدتر شده است!

ترامپ همچنن تحقیقات مولر را با تاکتیک‌های جوزف مک‌کارتی، سناتور درگذشته آمریکایی مقایسه کرد که ادعا کرده بود، سازمان‌های کمونیستی و جاسوسان شوروی در دولت آمریکا نفوذ کرده‌اند و برخی را بدون مدرک به خیانت متهم کرد.

او در توییتر نوشت: (اقدامات) جوزف مک‌کارتی را بررسی کنید زیرا با مولر و دار و دسته‌اش در شرایطی قرار داریم که باعث می‌شود جوزف مک‌کارتی مثل یک بچه به نظر برسد!

انتهای پیام

نظر شما