شناسهٔ خبر: 27529676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

درخشش مستند محیط بان و پلنگ؛

جایزه برتر جشنواره گرندپارادیزو ایتالیا به مستندساز ایلامی رسید

فیلم مستند محیط بان و پلنگ به کارگردانی مشترک فتح اله امیری مستندساز استان ایلام و نیما عسگری موفق به کسب جایزه برتر بیست و یکمین جشنواره گرندپارادیزو ایتالیا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ، "فتح الله امیری"، کارگردان این مستند محیط زیستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی  ایلام بیدار گفت: در جشنواره گرند پارادیزو که مردادماه امسال و در دامنه کوه های آلپ در شمال ایتالیا برگزار شد، فیلم محیط بان و پلنگ در میان استقبال مخاطبان موفق به کسب این جایزه شد.

وی در مورد مضمون و محتوای این فیلم یادآور شد: این مستند زیست محیطی پیرامون محیط بانی علاقه مند و متعهد به طبیعت و حیات وحش به نام‌ محمدرضا حلوانی است که با وجود آنکه هیچگاه تصویر و یا سندی از پلنگ در منطقه تحت حفاظتش واقع در پناهگاه حیات وحش اصفهان ثبت نشده است، گزارشاتی مشکوک از حضور پلنگ دریافت می کند.
وی که در کارنامه خود ساخت مستندهای شاخصی چون خزندگان ایلام و ایران را دارد، افزود: این گزارشات باعث کنجکاوی، ترغیب و تلاش این محیط بان برای ثبت مستند حضور پلنگ در منطقه مورد حفاظت خود برآید.
به گزارش ایرنا، این فیلم که برای شبکه جهانی جام جم تهیه شده است، پیش از این نیز موفق به کسب افتخارات متعدد از جمله جایزه بهترین فیلم بخش انسان و طبیعت جشنواره معتبر Jackson Hole آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی یازدهمین جشنواره سینما حقیقت، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره Green Image ژاپن و حضور در بیست و ششمین دوره جشنواره حیات وحش واشنگتن دی سی (DCEFF)، بیست و یکمین دوره جشنواره CinemAmbiente ایتالیا،Big Cats نیویورک، هفتمین دوره جشنواره جاده ابریشم ایرلند و حضور در بخش نیمه نهایی چهل و یکمین دوره جشنواره معتبر و قدیمی International Wildlife Film Festival و جشنواره حیات وحش VASSA فنلاند شده است.
عروس بوکان، در جستجوی پلنگ ایرانی، تنها وش، زنذگی در کسوف، در قلمرو دم عنکبوتی از جمله دیگر آثار این مستندساز ایلامی است.
فیلم محیط بان و پلنگ به سفارش شبکه جهانی جام جم و در سال گذشته ساخته شد.

 

انتهای پیام/

 

 
 

 

نظر شما