شناسهٔ خبر: 27529286 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مردم زنجان در انتظار بهره برداری یکساله از تقاطع غیرهمسطح گلشهر

R41375/P1494/S6,59/CT7

روند طولانی احداث تقاطع غیرهمسطح سیدالشهدا(ع) سبب شده مردم با تردید به اتمام یکساله پروژه تقاطع غیرهمسطح گلشهر بنگرند اما مدیر این پروژه می‌گوید: اگر شرکت پیمانکار در زمان‌بندی مقرر این پروژه را تحویل ندهد از روش‌های قانونی با این شرکت برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، طبق قرارداد و پیمان نوشته شده برای پروژه تقاطع غیرهمسطح گلشهر در طی شرایط عمومی و خصوصی جرائم دیرکرد و عدم تحویل پروژه و یا اهمال‌کاری در آن دقیقاً تصریح شده است، به گفته مدیر پروژه اگر شرکت پیمانکار در زمان‌بندی مقرر این پروژه را تحویل ندهد از روش های قانونی با این شرکت برخورد و «این شرکت خلع ید خواهد شد».

احمدصفا می‌گوید هزینه این پروژه از بودجه مصوب همین امسال است که اگر پل با همین شکل و شمایل ادامه یابد هیچ مشکلات اعتباری نخواهیم داشت.

طبق گفته سجاد خدایی سخنگوی شورای اسلامی شهر هزینه‌ اجرای این پروژه 24 میلیارد و 150 میلیون تومان برآورد شده است که طبق گفته شهردار 25 درصد به صورت نقد و 75 درصد به صورت غیر نقد به شرکت پیمانکار پرداخت خواهد شد.

به گفته شهردار زنجان ساخت پل گلشهر به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد و امید است یکساله این پروژه تحویل داده شود که با نصب یک روز شمار مردم در جریان  گذر زمان و پیشرفت پروژه قرار می‌گیرند که خود این روز شمار یک عامل کنترلی برای پیمانکار نیز محسوب می‌شود.

نصیری رئیس شورای شهر زنجان در کلنگ زنی این پروژه گفته است اول خرداد ماه سال آینده(سال 98) پل گلشهر را از شرکت جهاد نصر تحویل می‌گیریم.

این تقاطع غیرهمسطح که به دلیل وجود گره ترافیکی در ورودی شهرک گلشهر در حال احداث است از جهت شرق به غرب و بالعکس غیرهمسطح و جهت شمال به جنوب و بالعکس به صورت همسطح ساخته می‌شود.

طول این پل750 متر، عرض آن 21 متر حرکت در تقاطع شهید شهریاری و اتوبان 22 بهمن را تسهیل می‌کند و یک دور برگردان U شکل غیرهمسطح کار عبور و مرور و گردش را آسان می‌کند، این پروژه اول خردادماه امسال کلنگ زنی شده و شرکت جهاد نصر زنجان به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شده است.

به گفته ناصر احمدصفا مدیر پروژه این تقاطع غیرهمسطح تأثیر زیادی در برطرف کردن گره ترافیکی شرق زنجان خواهد داشت و با ساخت و توسعه آن در ورودی گلشهر 90 درصد مردم منتفع می‌شوند و 10 درصد مشکلاتی  هم که ایجاد شده باشد در فازهای بعدی این اشکالات مرتفع می‌شود.

به گفته شهردار زنجان این تقاطع قبلا زیرگذر نیز داشت ولی به دلیل برخورد با تاسیسات زیرساختی شهر با تغییراتی کوچک تبدیل به یک دور برگردان شده است، پل گلشهر نیازی به میدان در زیر پل ندارد و با اجرای این پروژه همه گردش‌های مناطق اطراف انجام خواهد شد و نیاز به تقاطع چراغدار مثل ولیعصر نیست.

البته این پروژه از همان ابتدا با یکسری دغدغه‌هایی روبرو بود که طبق گفته مدیر این پروژه با برنامه ریزی دقیق این مشکلات تا حد بسیار زیادی حل شده است.

طراحان این پروژه به فکر رفاه حال عبور و مرور عابرین پیاده و دوچرخه سوار و موتور سیکلت‌ها نیز بودند که طبق اظهارات مدیر پروژه برای عابرین در جاهای مورد نیاز پل‌های عابر تعبیه شده و از طرفی برای دوچرخه و موتور سیکلت یکسری راه‌های جدا کننده به صورت لاین‌های اختصاصی توسط خط کشی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما