شناسهٔ خبر: 27529125 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هادی طباطبایی در گفت و گو با مشرق:

استقلال امروز افسوس می‌خورد/ خارجی‌های استقلال به آسیا نمی‌رسند!

پیشکسوت استقلال گفت: استقلال در بهترین شرایط ممکن برای دستیابی به سومین قهرمانی آسیایی اش روزهای طلایی فصل نقل و انتقالات را به سادگی از دست داد.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال در جم و در دیدار با پارس جنوبی با یک گل به خوی باخت و برای جبران نتیجه ای که از دقیقه 12 رقم خورد 78 دقیقه به در بسته زد.

هادی طباطبایی در گفت و گو با مشرق، دلایل ناتوانی استقلال در رسیدن به گل در دیدار با پارس جنوبی جم و نفرات جذب شده در این فصل و بازی با السد قطر را بررسی و تحلیل کرد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

**امیدوارم باخت شوک مثبت باشد!

امیدوارم باختی که استقلال داد شوک مثبتی برای این تیم باشد چون این تیم به زودی باید با السد در لیگ قهرمانان آسیا دیدار کند و نتیجه آن دیدار در تهران تأثیر مهمی در صعود یا عدم صعود به نیمه نهایی خواهد داشت.

**استقلال امروز افسوس می خورد!

استقلال گلدن تایم یا روزهای طلایی فصل نقل و انتقالات را از دست داد. این باشگاه برای اینکه تیمش را با آمادگی کامل راهی مسابقات کند باید با یارگیری و حفظ نفراتی که داشت تیم کاملی را راهی فصل بدنسازی می کرد و امروز بهره اش را می برد.

**اقدامی که دیر بود!

مدیران باشگاه با از دست دادن روزهای مهم قبل از فصل، زمانی به فکر افتادند یارگیری کنند که صدای مردم را از روی سکوها شنیدند و آن زمان خیلی دیر شده بود.

**دلیل گره خوردن کار استقلال!

در فصل قبل وقتی استقلال در دیدارهایی مانند پارس جنوبی جم به در بسته می خورد نفراتی را داشت که گره کار را باز کنند. نوع حرکات امید ابراهیمی در بخش میانی زمین باعث می شد گره بازی باز شود. یا در جلو مامه تیام این کار را می کرد ولی الان روح اله باقری اصلا در حدی نیست که گره تیم را باز کند. یا در مواقعی سرور جپاروف با بازیسازی و اضافه شدن به خط جلو شرایطی را فراهم می آوردند که استقلال گلش را بزند و دست خالی برنگردد.

**استقلال در جم هافبک دفاعی نداشت!

با اینکه علی کریمی و محمد دانشگر در جم هافبک دفاعی بازی می کردند ولی بازی فوق العاده بی کیفیتی را ارائه دادند. نبود فرشید باقری هم در این بازی به وضوح به چشم آمد که تیم در فاز حمله تیغ نداشت.

**خارجی ها به آسیا نمی رسند!

در بین خارجی هایی که استقلال گرفته فقط همام طارق را دیدیم که تاحدی آماده بود و در خدمت تیم کار کرد. الحاجی گرو که اصلا آمادگی نداشت و شاید به همین دلیل هم مصدوم شد. نویمایر هم که مشخص است از نظر بدنی در شرایط مطلوب نیست. این نفرات اگر یک ماه پیش در اردوی ترکیه به تیم اضافه می شدند تا حال با تیم هماهنگ شده بودند ولی خیلی دیر اقدام شد وبا این شرایط با آن کیفیتی که مدنظر شفر است به لیگ قهرمانان آسیا نمی رسند.

**دلخوری حسینی قابل پیش بینی بود!

این اتفاقات مقداری قابل پیش بینی بود. وقتی جایگاه ها در تیم مشخص نباشد این اتفاقات می افتد. بازیکنان باید یاد بگیرند در قالب تیم جای بگیرند. هر کسی در هر پستی یک وظیفه ای در داخل زمین دارد و یکی که روی نیمکت است باید از آن طریق کمک کند تا تیم نتیجه بگیرد. این اتفاق خوبی نیست.

**مدیریت با شفر است!

مدیریت این ماجرا به سرمربی ربط پیدا می کند. سال قبل هم شفر بود که به حسینی گفت من اولیور کان را راهی تیم ملی فوتبال آلمان کردم و این بار هم حسینی را راهی تیم ملی می کنم. این مقایسه انجام شد. من با کیفیت حسینی و رحمتی کار ندارم. هر دو دروازه بانان باکیفیتی هستند ولی اینکه جایگاه ها بخواهد مشخص شود مقوله دیگری است. اما خب مقایسه های سال قبل این ذهنیت را ایجاد کرد که حسینی حق خودش بداند که فیکس تیم باشگاهی اش باشد. البته حسینی خوب هم کار کرد و باید انصاف را در نظر گرفت.

**حسینی نباید احساسی باشد

حسینی با اتکا به درخشش در فصل قبل این حق را برای خودش قائل است. نباید بگذارد وارد این حاشیه ها شود. دورادور شنیده ام که پسر خوبی است و کیفیت دروازه بانی اش هم خوب است. حسینی باید خودش را کنترل کند. این زمان های کوتاه خیلی سریع می گذرد و آنچه مسلم است این که آینده متعلق به حسینی است پس بهتر است به خاطر اتفاقات گذرای امروزی آینده اش را تخریب نکند.

نظر شما