شناسهٔ خبر: 27528920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان باعث چابکی ادارات می شود

شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان را باعث چابکی در سیستم اداری و دولتی دانست.

صاحب‌خبر -

علی کاظمی باباحیدری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان یکی از کارهای خوب مجلس شورای اسلامی است که فراکیسیون جوانان تلاش فراوانی برای آن انجام داد.
به گفته وی، این قانون مورد اقبال نمایندگان مجلس قرار گرفت و باعث دلگرمی جوانان جامعه شد.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: سن مدیریت در نظام اداری کشور بالاست و حتی این بالا بودن سن مدیریت، باعث ایجاد یک فاصله در بین مدیران در سیستم اداری شده بود.
کاظمی باباحیدری اظهار داشت: امید است تمامی وزارتخانه ها، نهادها و دستگاه های اجرایی در راستای تحقق و استناد به این قانون تمام تلاش خود را برای جوان سازی مدیریت اداری انجام دهند.
به گفته وی در کابینه دولت دوازدهم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک نیروی جوان کارنامه موفقی داشته است و این نشان می دهد که باید به نسل جوان در سپردن مدیریت ها اعتماد کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: حدود یک هزار و 800 نفر از مدیران اجرایی در قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید جای خود را به جوانان بدهند و این باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان می شود.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت به‌ کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند.
نمایندگان در مردادماه امسال طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی تصویب و دایره بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی را محدود کردند.
این طرح که با 194 رای موافق از 240 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهوری،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهوری هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.
2097/6021

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما