شناسهٔ خبر: 27528640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

دسترسی به مسجد کوتاه و آسان شود/ کمبود ۱۲۰ مسجد در گلستان

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان این که دسترسی به مسجد باید کوتاه و آسان شود، گفت: در گلستان حدود ۱۲۰ مسجد کم داریم و خیران و نیروهای مردمی در این مسیر باید پیش قدم شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، صبح دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد و اختتامیه دومین جشنواره گلدسته های مساجد، اظهار کرد: در هجومی ددمنشانه در سال ۱۹۶۹ میلادی مسجدالاقصی به آتش کشیده شد و به همین دلیل این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

وی افزود: مسجد پایگاهی امن و ملجا و پناهگاه مسلمانان است به همین دلیل همواره مورد غضب دشمنان اسلام بوده است.

ولی نژاد با بیان این که مسلمانان از مساجد به عنوان پایگاهی برای مقابله با دشمن در جنگ استفاده می کردند، ادامه داد: تربیت جامعه اسلامی و دین آموزی از طریق مساجد اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: مسجد مکانی است که انسان ها بدون در نظر گرفتن هیچ رنگ و نژاد و قومیتی در آن حضور می یابند و خانه خدا برای حضور بندگان خدا است.

ولی نژاد تصریح کرد: استکبار جهانی عموماً این مکان را مورد هدف قرار می دهد زیرا می داند این مکان انسان های آزاده پرورش می دهد.

وی گفت: مسجدِ زیبا ساختن شایسته است اما هدف نیست، هدف تربیت انسان هاست باید در آن جا انسان های خوب و آزاده تربیت شود انسان هایی که در برابر دشمن بایستند و اسلام را مراقبت کنند.

وجود ۱۳۰۰ مسجد در گلستان

مدیر تبلیغات اسلامی استان گلستان نژاد مسجد را تربیت گاه، پرورش گاه، مدرسه، حوزه و محیطی که انسان درون خود را در آن پرورش دهد خواند و تأکید کرد: خانواده ها باید با مسجد گره بخورند باید همه به نوعی با مسجد در ارتباط باشند و این امر با توجه به برنامه های دشمن ضرورت دارد.

وی با بیان این که باید دسترسی به مسجد کوتاه و آسان شود، گفت: طبق آمار دو هزار و ۳۰۰ مسجد در گلستان داریم که با توجه به جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری (هر ۷۰۰ نفر یک مسجد) عدد خوبی است.

ولی نژاد تأکید کرد: اما با این وجود هنوز ۱۲۰ مسجد در استان کم داریم زیرا ممکن است در یک منطقه تا شعاع چند کیلومتری مسجدی ساخته نشده باشد ولی در مکان دیگر چند مسجد در نزدیک هم باشند.

وی افزود: این کار باید توسط نیروهای مردمی و خیران اتفاق بیفتد زیرا کمک دولت در تمام زمینه ها ممکن نیست.

ولی نژاد اضافه کرد: رشد اقامه نماز جماعت در سال های اخیر بهتر شده اما تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم.

نظر شما