شناسهٔ خبر: 27528320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون رئیس جمهور از مجتمع پرتودهی گاما دیدن کرد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از اولین مجتمع پرتو دهی گامای کشور در شهرکرد دیدن کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان صبح امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ در آغاز سفر یک روزه به چهارمحال و بختیاری و همراه با جمعی از مسئولان استانی، از اولین مجتمع پرتودهی گامای کشور در شهرکرد دیدن کرد.

سید رضا رفیعی مدیرعامل مجتمع پرتودهی گاما در این برنامه از پیشرفت ۱۰۰ درصدی عملیات ساخت این مجتمع خبر داد و گفت: برای تکمیل و تجهیز این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۳ و نیم میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی انجام شده است.

وی افزود: این سامانه در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع احداث شده است که بهره برداری از آن، زمینه اشتغال مستقیم ۶۰ تا ۷۰ نفر از محققان علمی را فراهم می‌کند.

رفیعی اضافه کرد: کاربری این مجتمع در بخش‌های صنعتی، پزشکی، تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی است و افتتاح آن، افزایش رونق اقتصاد و اشتغال، کاهش وابستگی به سایر کشور‌ها و جلوگیری از خروج ارز را در پی دارد.

گفتنی است: ساخت نخستین مرکز پرتودهی گامای کشور از سال ۱۳۹۱ در منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد آغاز شد.

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با وسعتی حدود ۴۳۲ هکتار، در سه کیلومتری فرخ‎شهر و در مجاورت اتوبان اصفهان به شهرکرد، در سه فاز بسته بندی محصولات کشاورزی، صادراتی و تولیدی در حال احداث می‌باشد.

انتهای پیام/ف

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرکرد

نظر شما