شناسهٔ خبر: 27527805 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جدیدترین آمار فروش سینمای جهان

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدید بود، که «آسیایی های ثروتمند دیوانه»  از کمپانی برادران وارنر به راحتی توانست صدر گیشه فروش فیلم‌ها را در اختیار داشته باشد.

در زیر به آخرین وضعیت فروش فیلم ها، در هفته جاری اشاره شده است:
 
5 ) ماموریت غیرممکن : فال آوت Mission:» Impossible – Fallout»

درخشش ستاره‌های هالیوود بر پرده سینما / مارک والبرگ در رقابت با استات‌هام و تام کروز، در رده سوم فروش جای گرفت

فیلم سینمایی ماموریت غیر ممکن هفته گذشته نیز توانست پس از چهار هفته اکران، با فروش ۱۰/۵ میلیون دلاری در رتبه پنجم قرار بگیرد و به مجموع فروش ۱۸۰ میلیون دلار دست پیدا کند. فیلم جدید جاسوسی- اکشن تام کروز دوباره توانسته او را به صدر گیشه های سینما برساند و موفقیت چشمگیری را در سال ۲۰۱۸ برای او رقم بزند.

سال ۱۹۹۶ میلادی، اولین قسمت از سری فیلم‌های ماموریت غیر ممکن ساخته شد. این فیلم توسط برایان دی پالما کارگردانی شد و هنرپیشگانی مانند تام کروز، وینگ ریمز و ژان رنو در آن به ایفای نقش پرداختد. داستان کلی این فیلم حول ماموری به نام ایتان هانت (با بازی تام کروز) از اعضای گروه IMF است که به جنگ تبهکاران می‌رود.
 
4) آلفا «Alpha»

درخشش ستاره‌های هالیوود بر پرده سینما / مارک والبرگ در رقابت با استات‌هام و تام کروز، در رده سوم فروش جای گرفت

فیلم سینمایی «آلفا» به کارگردانی آلبرت هیوز داستان جذاب اسکی‌مو‌های سال های بسیار دور را روایت می کند.

کمپانی کلمبیا پیکچرز تولید این فیلم را بر عهده داشته و توانسته با در اختیار داشتن ۲۷۱۹ سالن سینما، در هفته ابتدایی فروش ۱۰/۵ میلیون دلاری را تجربه کند و در جایگاه چهارم قرار بگیرد.
داستان این فیلم اتفاقاتی در بازه زمانی ۲۰۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این فیلم روایت تلاش انسان ها برای زنده ماندن در عصر یخبندان است.کدی اسمیت مک‌ف، فیلئونور وارلا، ناتاشا مالته، جس هوتلن، مرسدس زاردا، پیرا راجاتنام، لئونور والرا، لوئیز جی و پارتیک فلانگن از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
 
3) ۲۲ مایل «Mile 22»

درخشش ستاره‌های هالیوود بر پرده سینما / مارک والبرگ در رقابت با استات‌هام و تام کروز، در رده سوم فروش جای گرفت

کارگردانی فیلم Mile 22 بر عهده پیتر برگ، کارگردان فیلم‌ Lone Survivor (تنها بازمانده) است که به کمک لیا کارپنتر و گراهام رولاند کار نگارش فیلم نامه را انجام داده است. این فیلم با بازی "مارک والبرگ " و با در اختیار داشتن ۳۵۲۰ سالن توانست فروش ۱۳/۶ میلیون دلاری را در هفته نخست برای خود به ثبت برساند.

فیلم Mile 22 داستان جیمز سیلوا با بازی مارک والبرگ را که یک مامور سطح بالای CIA است، روایت می‌کند که رهبری یک گروه مخفی و تاکتیکی را بر عهده دارد. سیلوا باید یک محموله دارایی باارزش را کشف کند و پس از بازیابی اطلاعات، آن را به یک مکان دیگر انتقال دهد. این محموله دارایی شامل اطلاعاتی بسیار مهم، حیاتی و خطرناک است و تنها فاصله آن‌ها تا دشمن برای استخراج این اطلاعات، ۲۲ مایل است.
 
2) مگ «The Meg»

درخشش ستاره‌های هالیوود بر پرده سینما / مارک والبرگ در رقابت با استات‌هام و تام کروز، در رده سوم فروش جای گرفت

جیسون استات هام همچنان بازیگر محبوب سینما در جهان است و توانسته با فیلم جدید و هیجان انگیز خود در رتبه های بالایی جدول فروش هفتگی قرار بگیرد. استات هام در نقش شخصیتی به نام جوناس تیلور در یک مجموعه تحقیقاتی وارد ماجراهای اکشنی می شود که صحنه های دلهره آور را به وجود آورده که سالن سینما را به وجد می آورد. این فیلم در هفته دوم اکران خود موفق شد ۲۱ میلیون دلار فروش کند و در جایگاه دوم هفته قرار گیرد.

این فیلم به کارگردانی جان ترتل‌تاب و نویسندگی مشترک دن جورجاریس، جان و اریک هوبر ساخته شده است. داستان فیلم سینمایی «مگ» بر محور گروهی از دانشمندان می چرخد که در گودال عمیق ماریانا گونه های جدیدی را کشف می کنند که بسیاری از مردم که برای تفریح به این منطقه آمده اند را مورد تهدید قرار داده است ...
 
1) آسیایی های ثروتمند دیوانه « Crazy Rich Asians»

درخشش ستاره‌های هالیوود بر پرده سینما / مارک والبرگ در رقابت با استات‌هام و تام کروز، در رده سوم فروش جای گرفت

کمپانی برادران وارنر این بار به سراغ ساخت یک فیلم کمدی_عاشقانه رفته اند که توانسته در هفته نخست اکران خود به فروشی معادل ۲۵ میلیون دلار دست پیدا کند . این فیلم که در آسیا تصویر برداری شده با ۳۳۸۴ سالن سینما رتبه نخست فروش هفتگی را تصاحب کرده است.

فیلم سینمایی «آسیایی‎های ثروتمند دیوانه» اقتباسی سینمایی از یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های نوشته شده توسط کوین کوان به همین نام ااست. کارگردانی این اثر را جان ام چو را انجام داده است و فیلمنامه اقتباسی آن را نیز پیتر چیارلی و آدل لیم نوشته اند.

از جمله بازیگران فیلم ؛ کنستانس وو، هنری گولدینگ، جما چان،آوکافینا، کریس آکینو، لیزا لو، نیکو سانتوس، کن جیونگ ومیشل یئو می توان اشاره کرد.

داستان فیلم در مورد شخصی به نام ریچل چو است که برای حضور در مراسم ازدواج دوست بچگی‎اش، با دوست‎ خود به نام نیکولاس یانگ به سنگاپور سفر می‎کند. این سفر برای آنها ماجراهایی را رقم می زند ...

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما