شناسهٔ خبر: 27526873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقبال آمریکا از آتش بس مشروط دولت افغانستان با آمریکا

«مایک پمپئو» روز یکشنبه با استقبال از برقراری آتش بس مشروط میان دولت افغانستان و طالبان به مناسبت عید سعید قربان اظهار داشت که آمریکا برای حمایت و تسهیل روند مذاکرات صلح میان مقامات کابل و طالبان آمادگی دارد.

صاحب‌خبر -

استقبال آمریکا از آتش بس مشروط دولت افغانستان با آمریکابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو» روز یکشنبه با استقبال از برقراری آتش بس مشروط میان دولت افغانستان و طالبان به مناسبت عید سعید قربان اظهار داشت که آمریکا برای حمایت و تسهیل روند مذاکرات صلح میان مقامات کابل و طالبان آمادگی دارد.

پمپئو با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «آمریکا از اعلامیه دولت افغانستان مبنی بر موافقت با برقراری یک آتش بس مشروط با طالبان استقبال می کند. این طرح پاسخی به درخواست صریح و همیشگی مردم افغان برای بهره مندی از صلح است».

وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام آمادگی واشنگتن برای حمایت از مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان اظهار داشت: «هیچگونه مانعی برای گفتگوها وجود ندارد. اکنون زمان صلح است».

شایان ذکر است که «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان روز یکشنبه یک آتش‌بس سه ماهه مشروط را با گروه طالبان اعلام کرد. به گفته اشرف غنی، این آتش‌بس از امروز دوشنبه ۲۹ اسد/ مرداد شروع و تا ۴ قوس/ آذر ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افغانستان در مراسمی در قصر دارالامان در کابل اعلام کرد که این آتش‌بس مشروط به اعلام مشابه از سوی طالبان است و ممکن است تا زمانی‌که این گروه بخواهد، ادامه بیابد.

انتهای پیام/

 

نظر شما