شناسهٔ خبر: 27526808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد ایمن الظواهری از حماس

رهبر القاعده از جنبش حماس به دلیل قبول آشتی ملی و مذاکره با سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به عنوان یک سازمان سکولار به شدت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، ایمن الظواهری، رهبر القاعده در فایل صوتی با عنوان "فلسطین به خیانتکاران داده نمی‌شود" مدعی شد: رهبران حماس دو سیاست متضاد دارند؛ سیاستی برای امت مسلمان و مجاهدان و اهل دین در فلسطین و سایر سرزمین‌های اسلامی که به آن‌ها می‌گویند: ما علیه اسلو هستیم و  سیاست دیگری برای خائنان و غرب که در چارچوب آن رهبران حماس به این‌ها می‌گویند: ما در توافق اسلو مشارکت داریم.

الظواهری ادعا کرد: حماس یک جنبش اسلامی نبوده یا مرجعش اسلام نیست به ویژه بعد از اینکه رئیس دفتر سیاسی آن تأکید کرد که چچن مساله داخلی روسیه است و همچنین بعد از اینکه رهبران حماس به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه دادند به نام فلسطینی‌ها مذاکره کند.

وی از اینکه حماس تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۶۷ را قبول کرده، انتقاد کرد و گفت: این مساله با قانون بین‌المللی سکولاریسم که اسرائیل را یک "کشور" مشروع عضو سازمان ملل می‌داند، هماهنگ و همسو است.

الظواهری خواهان در پیش گرفتن مسیر اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده علیه آمریکایی‌ها و تحریم و محاصره آمریکا شد و تأکید کرد که مسلمانان باید خودشان را در املاک آمریکایی‌ها منفجر کنند تا در میان آن‌ها رعب و وحشت به راه بیندازند.

وی از فلسطینی‌ها خواست با طرح حماس مخالفت کرده و قدرت محمود عباس را به رسمیت نشناسند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما