شناسهٔ خبر: 27526441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

/در جریان بررسی لایحه حفاظت از خاک/

مجازات تخلیه و دفن مواد آلاینده در خاک مشخص شد

نمایندگان مجلس ضمن ممنوعیت تخلیه و دفن مواد آلاینده در خاک، مجازات مربوط به آن را نیز تعیین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 29 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه حفاظت از خاک با ماده 19  آن با 127 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموعه 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 19 این لایحه آمده است؛ تخلیه و دفن مواد آلاینده اعم از مایع و جامد در خاک بدون رعایت مقررات محیط زیستی در غیر از مکان های تعیین شده ممنوع است. مرتکب علاوه بر جبران خسارت زیست محیطی، به جزای نقدی دو تا پنج برابر خسارت وارده محکوم گردد.

همچنین ماده 26 این ماده نیز با 128 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

در ماده 26 این لایحه آمده؛ آیین نامه های مورد نیاز برای اجرای مفاد این قانون توسط وزارت و با همکاری سازمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می شود و حداکثر ظرف مدت 6 ماه به تصویب هیات وزیران می رسد.

نادر قاضی پور در جریان رسیدگی به این لایحه گفت: هیات رئیسه به صورت تحکم آمیز در خصوص نشنیدن اخطارها عمل نکند و اجازه دهد بحث های کارشناسی درباره مواد، طرح ها و لوایح بیان شود.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: هیات رئیسه را متهم به استبداد نکنید، پیشنهاد شما و سایر نمایندگان برای طرح ها و لوایح لحاظ می شود./

پایان پیام

نظر شما