شناسهٔ خبر: 27524877 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجرای مواخذه «فیله مرغ با سس سیر» توسط وزیر ارتباطات!

یکی از جالب‌ترین پست‌های لایک‌شده توسط وزیر ارتباطات مربوط به کاربری با نام «فیله مرغ با سس سیر» است.

صاحب‌خبر -

ماجرای مواخذه «فیله مرغ و سس سیر» به زبان انگلیسی توسط وزیر ارتباطات!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛مدیرکل اسبق امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات از‌ سال ١٣٨٨ تا‌ ١٣٩٣ به‌ عنوان یک دهه شصتی در نظام مدیریتی جمهوری اسلامی هر راهکار مدیریتی، علمی و ساختاری که لازم بود برای رسیدن به وزارت در یکی از مهمترین وزارتخانه‌های دنیای جدید در ایران را انجام دهد، پیمود. او اکنون نزدیک به یک ‌سال است پشت میزی نشسته که بعد از مسائل اقتصادی و سیاسی، موضوعات درگیر با وظایف او و وزارتخانه‌اش، در تاکسی و کوچه و بازار و گوشی‌های موبایل و توییتر بیش از همیشه در زبان‌ها می‌چرخد.

او ٦ مرداد ٩٦ یعنی سه هفته زودتر از شروع وزارتش، حساب کاربری رسمی خود را در توییتر با لوگویی به شکل یک پرنده آبی‌رنگ با انتشار توییتی که معرفی نشانی و لینک اینستاگرام حساب خودش بود، منتشر کرد.

تا همین روزها که یک‌سالگی حساب توییتر و وزارتش است، بیش از ٢١٠ توییت منتشر کرده و ٢٠ توییت از دیگران را هم بازتوییت کرده است. این میزان فعالیت در توییتر و انتشار توییت و بازنشر توییت دیگران در میان وزرا، معاونان و مسئولان امروز و دیروز دولت قابل توجه است اما به اندازه ١٥١ پاسخی که آذری جهرمی به توییت‌های دیگر کاربران داده، جذابیت ندارد. شاید آن ‌چیزی که فعالیت‌های توییتری آذری جهرمی را  متمایز می‌کند، همین پاسخگویی او و جواب‌های بعضا غیرمنتظره‎اش در توییتر است.

تسلط و آشنایی کاملش با زبان و دنیای توییتر، به‌خصوص دنیای کاربران فارسی‌زبان توییتر، او را از همه هم‌مسلکان خود جدا کرده است.

در برابر بیش از شصت و پنج‌هزار پیگیر صفحه آذری جهرمی، او پنج اکانت توییتر مربوط به توییتر امام‌خمینی(ره)، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی(ره)، حسن روحانی و سید محمد بطحایی را فالو کرده است.

بیشتر بخوانید:گفت‌و‌گوی خواندنی با جوانترین وزیر دولت/ از ایده سخنگویی دولت تا آینده رفع فیلتر پیام‌رسان‌ها

جهرمی در ٢١٠ توییت منتشرشده توسط خودش، بیش از ٢٩٥‌هزار لایک از مخاطبان دریافت کرده و به ‌طور میانگین هر توییت او ١٤٠٧ لایک خورده است و کامنت‌هایی که آذری جهرمی در پاسخ به مخاطبانش منتشر کرده بیش از ٢٠‌هزار لایک دریافت کرده‌اند.

دست آذری جهرمی، بیش از ٩٠ بار روی دکمه لایک در توییتر رفته و در کنار لایک‌کردن توییت کاربران غیر مشهور و فعالان حوزه تکنولوژی، توییت‌هایی را از رضا رشیدپور (مجری و برنامه‌ساز تلویزیون)، حسام‌الدین آشنا (مشاور رئیس‌جمهوری)، حسین درخشان (نویسنده و تحلیلگر رسانه)، آرش برهمند (سردبیر ماهنامه پیوست)، پاول دوروف (موسس پیام‌رسان تلگرام)، نیما اکبرپور (خبرنگار حوزه فناوری)، سیدمحمد بطحایی (وزیر آموزش‌وپرورش)، یاشار سلطانی (روزنامه‌نگار) و مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را لایک کرده است.

اما یکی از جالب‌ترین توییت‌های لایک‌شده توسط آذری جهرمی توییتی است که کاربری با نام «فیله مرغ با سس سیر» آن را نوشته: «خواب دیدم فردای سیزده بدره، منم با همکارام نشستیم سر کلاس آذری جهرمی. ایشون داره دانشجوها رو با یه لحن بسیار تند و به زبان انگلیسی مواخذه می‌کنه! خوشبختانه قبل از اینکه درس منو چک کنه، از خواب پریدم! آقای آذری جهرمی بیا بابت استرسی که ایجاد کردی، پاسخگو باش!»

در اهمیت تاثیرگذاری فضای مجازی همین نکته کافی است که او ٦ توییت از مجموعه توییت‌های خود را به دفاع از شخص خودش در برابر برچسب‌هایی که درباره شرایط پیشین کاری او قبل از رسیدن به وزارت مطرح شده بود، اختصاص داد.

اما بیشترین کلیدواژه‌ای که جهرمی در توییتر از آن استفاده کرده و درباره آن موضوع حرف زده «کسب‌وکار نوپا» است. به همین سادگی می‌توان فهمید که دغدغه اصلی جهرمی و آن‌چه که در پس ذهن وزیر می‌گذرد، ماجرای پیوند تکنولوژی و اقتصاد است. او مسائل و مشکلات قضائی و قانونگذاری اعم از کافی‌نبودن قوانین یا دست و پاگیر بودن برخی از قوانین را معضلی مهم در رسیدن به اهداف وزارتخانه‌اش می‌داند و دومین موضوع و کلیدواژه‌ای که درباره آن در توییتر صحبت کرده، همین قانون‌ و مسائل قضائی است. با توجه به حساسیت زیاد جامعه و مطالبه‌گری فراوان از جهرمی در توییتر درباره موضوع مسدودسازی و مسائل مربوط به اپراتورها، فیلتر و فیلترینگ در کنار اپراتور سومین و چهارمین کلیدواژه پرتکرار آذری جهرمی در توییترش است. کلیدواژه پرتکرار بعدی او اما کلمه «فساد» و «شفافیت» است.

منبع:شهروند

انتهای پیام/

لایک آقای وزیر برای فیله مرغ با سس سیر

نظر شما