شناسهٔ خبر: 27523630 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتبارات سازمان همیاری‌های استان مرکزی رشد ۱۰ برابری داشته است

R41371/P1357/S6,73/CT11

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان مرکزی گفت: اعتبارات سازمان همیاری‌های استان مرکزی رشد ۱۰ برابری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجتبی عالیخانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نقش خبرنگارن برای همه محرز و یک نقش حیاتی و انکار نشدنی است کسب اطلاعات و اخبار صحیح در راستای وضعیت امروز جامعه در قالب یک اطلاع‌رسانی صحیح و صادقانه می‌تواند شکل گرفته و به دست مردم برسد و به نوعی خبرنگاران واسطه بین مردم و مسئولان هستند.

وی افزود: خبرنگاران به عنوان حلقه واسطه می‌توانند با انعکاس صادقانه اخبار مردم را از آنچه که رخ می‌دهد مطلع کنند و همچنین به شکل دیگر می‌توانند مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند، در هر صورت باید خبرهای صحیح و عملکرد مسئولان به مردم انتقال داده شود.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان مرکزی تصریح کرد: سازمان همیاری، سازمان همیاری شهرداری‌های استان است که  در دوران سازندگی به منظور حمایت و پشتیبانی از شهرداری‌ها در هر استان فعالیت می‌کند، این سازمان زیرمجموعه وزارت کشور بوده و دارای اساسنامه مستقل با یک شخصیت حقوقی مستقل است.

عالیخانی بیان کرد: استان مرکزی از ابتدا روند و رویکرد فعالیت‌های عمرانی و پیمانکاری را به عنوان شاخص‌ترین فعالیت‌ها انجام داده است.

وی با اشاره به عملکرد سازمان از سال 91 گفت: در حدود پنج تا 6 سال است که روز به روز وضعیت اعتبارات عمرانی و پروژه‌های عمرانی مشکلات افزایش پیدا کرده و شرایط مساعدی را نداشته‌ایم اما علی‌رغم این مسائل خوشبختانه در سال 91 بودجه مصوب سازمان 48 میلیون ریال بوده که در سال گذشته با یک رشد حدود هزار درصدی بودجه محقق شده به 46 میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان مرکزی عنوان کرد: آنچه که در صورت‌های مالی یک سازمان رخ می‌دهد آن چیزی است که در اسناد مالی آن شرکت و سازمان رخ داده و قابل بررسی است، برخی فعالیت‌های شرکت‌ها ممکن است سودآور و یا زیان‌ده و یا مستمر باشد که در این رابطه مستندترین عامل بررسی عملکرد صورت‌های مالی حسابرسی شده و تایید شده آن مجموعه است.

بودجه مصوب امسال سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی 50 میلیارد تومان است

عالیخانی خاطرنشان کرد: بودجه مصوب امسال سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی 50 میلیارد تومان است که از این مبلغ 40 میلیارد تومان اعتبارات خود سازمان و 10 میلیارد تومان هم اعتبار مربوط به سازمان همیار بنیان که از زیرمجموعه‌های سازمان است.

وی اضافه کرد: 100 درصد سهام شرکت همیار بنیان مربوط به سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی است که فعالیت آن هم از سال 95 در راستای توسعه فعالیتهای عمرانی شکل گرفته که با فعالیت این شرکت امکان انعقاد همزمان 6 قرارداد عمرانی وجود دارد.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان مرکزی تصریح کرد: سازمان ما به شکل 100 درصد خودگردان بوده و یک ریال هم بودجه دولتی به ما ابلاغ نمی‌شود.

عالیخانی بیان کرد: در سال گذشته 26 میلیارد و 200 میلیون تومان قرارداد پشتیبانی با شهرداری‌ها منعقد کردیم، امسال هم در راستای اجرای تمام پروژه‌های خدمات شهری با 20 شهرداری‌ استان در حدود 25 میلیارد تومان قرارداد بسته که در قراردادهای خدمات شهری در حدود 30 مورد هستند.

وی ادامه داد: استان مرکزی علی‌رغم اینکه جاذبه‌های گردشگری دارد تلاش ما بر این است که در این چهارچوب هم با کمک میراث فرهنگی در یک چهارچوب جامع و مدون موضوع ارائه خدمات گردشگری مناسب را در سطح استان را داشته باشیم که در این رابطه به صنعت توریسم هم فکر کرده و به دنبال ایجاد این صنعت هستیم.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان مرکزی با اشاره به عمده فعالیت‌های عمرانی گفت: سازمان‌های همیاری در راستای فعالیت‌های پیمانی باید گرید دریافت کنند در گذشته گریدها به شکل دستی بود و در حال حاضر تعدادی از سازمان‌های همیاری در کشور به سبب وجود برخی مشکلات موفق به دریافت گرید از سامانه ساجات دریافت کنند این در حالی است که سازمان ما جزو پیشروهای اخذ گرید از سامانه ساجات بود و زمانی که ما موفق به اخذ این گرید شدیم در حدود پنج یا 6  استان آن را دریافت کرده بودند.

عالیخانی خاطرنشان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های این استان جزو معدود سازمان همیاری کشور است که در زمینه راه‌سازی گرید سه و در زمینه ابنیه گرید پنج را دارد.

قرارداد مسکن مهر  شهر جدید امیرکبیر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین قراردادهای سازمان از ابتدای تاسیس تا به امروز فعالیت‌هایی است که در شهر امیرکبیر در حال انجام بوده که قرارداد آن از سال 93 آغاز و تاکنون 120 هکتار فضا در این شهر آماده شده و همچنین پیشرفت فیزیکی شهر جدید امیرکبیر 80 درصد شده و قرارداد مسکن مهر این شهر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان مرکزی تصریح کرد: همکاری ما با شهرداری اراک همیشه مستمر بوده، بیشترین همکاری در سنوات گذشته از ابتدای تاسیس سازمان تا به امروز در فعالیت‌های عمرانی، تامین ماشین آلات و تجهیزات بوده است.

عالیخانی بیان کرد: امسال با رویکرد و نگاه مثبت شورای شهر و شهردار و شناخت خوبی که نسبت به سازمان وجود دارد سبب شد که تفاهمات خوبی با شهرداری منعقد شود که بخش عمده‌ای از آن هم در حال اجرا شدن است.

وی ادامه داد: نگاه سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی در اجرای فعالیت‌های خودش اجرای پروژه‌های عظیم و مشارکتی است تا در اجرای پروژه‌های خدمات شهری تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل همیاری شهرداری‌های استان مرکزی عنوان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی در فرودگاه اراک فعالیت‌های خوبی انجام داده که به دنبال آن و در راستای این اقدامات و فعالیت‌ها امکان تمام پراوزهای ایران به این فرودگاه وجود دارد.

عالیخانی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی در دست اجرای سازمان قرار دارد که در حال حاضر سه طرح مهم راه‌سازی در مسیرهای خمین - شهابیه، خمین - قورچی باشی و هزاوه - مرزیجران توسط سازمان همیار بنیان در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: پاویون گردشگری جمهوری اسلامی ایران در هلند توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی ایجاد می‌شود، قرارداد این مهم منعقد و مقرر شده 300 متر پاویون در اواخر دی ماه امسال توسط این شرکت در هلند ایجاد شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما