شناسهٔ خبر: 27523320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر:

30 درصد از اختیارات به شهرداری و شورا تهران داده شده است

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنها 30 درصد از اختیارات پیش بینی شده در قانون اساسی به شهرداری و شورای شهر داده شده که این موضوع باید در ابتدای همه برنامه های شهر ذکر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در جلسه هم اندیشی تدوین برنامه سوم شهر تهران که در برج میلاد برگزار شد افزود: به همین دلیل تاکنون مدیریت یکپارچه شهری شکل نگرفته است.
وی با بیان اینکه در تدوین برنامه اسناد بالادستی باید مورد توجه قرار گیرد اظهارداشت: برای تعیین اولویت ها و تمرکز بر آنها رویکردهایی بر مبنای نیازسنجی تعریف شد؛ بر این اساس مسائلی از جمله حمل و نقل، ترافیک، آلودگی هوا، تاب آوری، بافت تاریخی، آسیب های اجتماعی، عدالت در زیرساخت ها و درآمدهای پایدار برای شهر تهران مطرح شد.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران در موضوع حمل و نقل عمومی برنامه سوم باید زمان، تعداد و سرعت سفرها، سهم حمل و نقل عمومی و اینکه چگونه می توان از مشکلات موجود عبور و کسب رضایت شهروندان را مورد توجه قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه ساختار شهرداری تهران از اهمیت زیادی برخوردار است خاطرنشان کرد: اساس شهرداری براساس ساختار شورای شهر شکل گرفته و با توجه به اینکه 6 کمیسیون در شورای شهر وجود دارد گفته شده تعداد معاونت های شهرداری نیز به تعداد کمیسیون های شورا کاهش یابد.
هاشمی تأکید کرد: در تهران می توان با 20 درصد منابع 80 درصد مشکلات را حل کرد.
وی اضافه کرد: در جریان بررسی بدهی های شهرداری تهران مشخص شد 80 درصد از بدهی ها، بدهی های جزء و اغلب اعتراض ها و سر وصداها مربوط به این 80 درصد است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نظرسنجی ها نشان می دهد مردم از مدیریت شهری چه می خواهند اظهارداشت: 93 درصد مردم آلودگی هوا و پس از آن ترافیک را مطرح می کنند و پس از آن 83 درصد از مردم بر حل مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی تأکید دارند.
وی افزود: سیاست های کلان تدوین برنامه سوم شهر تهران اسفند ماه سال گذشته از سوی شورای اسلامی شهر تهران ابلاغ و 6 ماه برای تدوین برنامه سوم زمان داده شد.
تهرام/9353 / 1539

نظر شما