شناسهٔ خبر: 27522745 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزاده به خانه ملت پاسخ داد:

طرح استیضاح بطحایی مورد موافقت هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیست؛ چرا؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره اینکه چرا هیچ یک از اعضای این کمیسیون به عنوان کمیسیون تخصصی حوزه آموزش و پرورش با طرح استیضاح بطحایی موافق نیستند، توضیح داد.

صاحب‌خبر -

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه هیچ یک از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، کمیسیون تخصصی در حوزه وزارت آموزش و پرورش طرح استیضاح سید محمد بطحایی را امضا نکرده‌اند، گفت: البته امضا نکردن این استیضاح به هیچ عنوان به معنای رضایت از عملکرد در این حوزه نیست و باید قبول کرد که کمی و کاستی‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا نمی‌توان شخص وزیر آموزش و پرورش را هم در وجود مشکلات و مسائل آموزش و پرروش بی‌تقصیر دانست، افزود: در عین حال باید در نظر داشت که وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند معجزه کند.

وی با بیان اینکه باید قبول کرد که در حال حاضر زمان استیضاح وزیر آموزش و پروش در آستانه بازگشایی مدارس به هیچ عنوان مناسب نیست، افزود: افزون بر این مسئله در شرایط کنونی با کنار رفتن وزیر آموزش و پرورش نمی‌توان تضمین داد که فردی توانمندتر و با کارایی بهتر بر سر کار خواهد آمد.

بسیاری از مطالبات نمایندگان از عهده وزارت آموزش و پروش خارج است

میرزاده ادامه داد: در کنار این مسائل بسیاری از مطالبات نمایندگان که از محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش مانند پرداخت مطالبات فرهنگیان است از عهده وزارت آموزش و پرورش خارج است و نیاز به عزم بالاتر و دستور رئیس جمهور و همراهی سازمان برنامه و بودجه یا صندوق بازنشستگی کشوری دارد تا آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد که در حال حاضر این مهم محقق نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با وجود این مسائل حتی مسائلی که از عهده شخص وزیر خارج است نیز باید با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش در دولت اجرایی شود که این پیگیری‌ها به حد مکفی نبوده است و اعضای کمیسیون آموزش هم در این زمینه انتظاراتی دارند./

پایان پیام

نظر شما