شناسهٔ خبر: 27522656 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خدایی به خانه ملت خبر داد:

احتمال تغییر تاثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 98/ شورای سنجش و پذیرش مجددا بررسی می‌کند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از بررسی مجدد موضوع تاثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 98 در شورای سنجش و پذیرش خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامه ۱۷۰ نماینده خطاب به وزیر علوم درباره لزوم بازنگری در محاسبه نمره معدل در کنکور، گفت: اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز مانند 170 نماینده خواهان تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور 98 هستند؛ بنابراین مقرر شد این موضوع برای بررسی بیشتر مجددا در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح شود؛ در صورتی که مصوبه شورای سنجش و پذیرش درباره تاثیر قطعی سوابق تحصیلی اصلاح شود اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است تغییری در نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 ایجاد شود، توضیح داد: در حال حاضر نمی‌توان گفت که 100 درصد تغییری در مصوبه شورا ایجاد خواهد شد اما شورای سنجش و پذیرش توصیه مجلس و 170 نماینده را مد نظر قرار خواهد داد.

تاثیر قطعی30 درصدی سوابق تحصیلی برای همه افراد لحاظ می‌شود

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا تاثیر قطعی سوابق تحصیلی فقط برای افرادی است که در امتحانات نهایی خرداد 98 شرکت می‌کنند یا در کنکور افرادی که پیش از 98 هستند نیز اعمال خواهد شد، بیان کرد: از آنجایی که مصوبه شواری سنجش و پذیرش برای تمامی افراد است در صورتی که تغییری در اعمال تاثیر قطعی  30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 98 اعمال نشود این تاثیر برای همه افراد لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در صورتی که مصوبه شورای سنجش و پذیرش تغییری نکند تاثیر قطعی سوابق تحصیلی برای همه افراد چه آنهایی که در امتحانات نهایی خرداد 98 شرکت کنند چه آنهایی که پیش از 98 امتحان داده باشند لحاظ می‌شود./

پایان پیام

نظر شما