شناسهٔ خبر: 27522559 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تیم ملی فوتبال امید ایران- میانمار/ تلاش شاگردان کرانچار برای صدرنشین نشدن در گروه

تیم ملی فوتبال امید ایران آخرین بازی اش در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی را مقابل میانمار برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم ملی فوتبال امید ایران در آخرین بازی مرحله گروهی رقابت های فوتبال بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به مصاف میانمار می رود.

شاگردان زلاتکو کرانچار در ۲ بازی قبلی خود در این رقابت ها ابتدا برابر عربستان به تساوی بدون گل رسیدند و در ادامه با ارائه یک نمایش برتر موفق شدند کره شمالی ۱۰ نفره را با ۳ گل از سد راه بردارند تا پایان دور دوم با چهار امتیاز و دریافت کارت زرد بیشتر نسبت به سعودی ها در رتبه دوم گروه قرار بگیرند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به بازی های آسیایی جاکارتا 2018 را لحظه به لحظه در اینجا (بازی های آسیایی جاکارتا 2018) دنبال کنید.

هرچند میانمار حریف سختی برای تیم ملی امید ایران محسوب نمی شود اما کسب ۳ امتیاز این بازی به جای اینکه مسیر ما را برای پیشروی در بازی های آسیایی هموار کند، منجر به سخت تر شدن راه شاگردان کرانچار در مسیر فینالیست شدن می شود. ایران درصورت صدرنشینی گروه F به احتمال فراوان در مرحله یک هشتم نهایی با کره جنوبی مواحجه می شود. تیمی که جو هیون وو(دروازه بان تیم ملی کره در جام جهانی ۲۰۱۸) هوانگ اوی جو(ستاره تیم گامبا اوزاکا) و البته سون هئونگ مین(ستاره تیم ملی بزرگسالان این کشور و تاتنهام انگلیس) را به عنوان بازیکنان بالای ۲۳ سال با خود به جاکارتا آورده است. همچنین هوانگ هی چان و لی سئونگ وو هم ۲ ستاره رده سنی امید ببرها هستند که در ردبول سالزبورگ اتریش و هلاس ورونا ایتالیا عضویت دارند.

تیم ملی فوتبال امید ایران- میانمار/ تلاش شاگردان کرانچار برای صدرنشین نشدن در گروه

در صورتی که ایران صدرنشین گروهش شود و از کره عبور کند هم باید به مصاف تیم ملی امید ازبکستان برود. تیمی قدرتمند که شاگردان کارلوس کی روش پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ در دیدار تدارکاتی خانگی تنها توانستند به زحمت و با تک گل روزبه چشمی آن را شکست دهند.

با این وجود اگر سرمربی کروات تیم ملی امید با همفکری حمید استیلی، رضا شاهرودی، سهراب بختیاری زاده و سایر دستیارانش شرایطی درنظر بگیرد که این تیم به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعدی برسد راه برای حضور ایران در فینال مسابقات هموارتر می شود چراکه در مرحله یک هشتم نهایی مقابل بنگلادش قرار می گیرد و با شکست دادن این تیم به جمع هشت تیم برتر مسابقات می رسد.

به همین دلیل احتمال دارد کادرفنی تیم امید تشخیص دهد از نفراتی که در ۲ بازی قبلی کمتر به میدان رفته اند استفاده کند.

در سوی مقابل هم شاگردان آنتوین هی آلمانی خوب می دانند برای زنده نگه داشتن شانس حضورشان در مراحل حذفی مسابقات به ۳ امتیاز بازی با ایران نیاز مبرمی دارند و باید از همان دقیقه اول دیدار آهنگ هجوم سمت دروازه یوزها را پیش بگیرند.

میانمار در بازی اول خود توانست کره شمالی را با نتیجه یک بر یک متوقف کند اما آنها برابر عربستان با ۳ گل شکست خوردند اما به دلیل دریافت کارت زرد کمتر نسبت به کره شمالی در جایگاه سوم ایستاده اند.

آنتوین هی در دوران بازیگری پیراهن تیم های فورتونا دوسلدورف، شالکه، تنیس بروسیا برلین، فورتونا کلن، بیرمنگام انگلیس، اوزنابروک، آنورتوسیس فاماگوستا قبرس، بریستول سیتی انگلیس و نیومانستر را در کارنامه دارد در دوره سرمربیگری هم هدایت تیم های نیومانستر، تیم ملی لسوتو، گامبیا، موناستیر تونس، لیبریا، کنیا، المریخ سودان، رواندا و تیم ملی بزرگسالان میانمار را برعهده گرفت.

تیم ملی فوتبال امید ایران- میانمار/ تلاش شاگردان کرانچار برای صدرنشین نشدن در گروه

کیاو زین هتت، هتیک اونگ، زائو مین تون،ناندا کیاو، هلاینگ بو بو، مائونگ مائونگ لوین، یان ناینگ او، سیسو اونگ،اونگ تو تاثیرگذارترین بازیکنان تیم امید میانمار هستند که تمام آنها سابقه بازی برای تیم ملی بزرگسالان این کشور را دارند.

ترکیب احتمالی ایران

شهاب عادلی - مهدی رحیمی - عارف آغاسی - شاهین عباسیان - محمد مسلمی پور - محمد سلطانی مهر - محمد خدابنده لو - رضا جبیره - مهدی قائدی - محمد رضا آزادی -  احمد رضا احمدوند

ترکیب احتمالی میانمار

کیاو زین هتت، هتیک هتیک اونگ، زائو مین تون، کیاو وین موئه، ناندا کیاو، هلاینگ بو بو، دوای کوکو چیت، اونگ تو، مائونگ مائونگ لوین، یه ئینت اونگ، لوین موئه اونگ

این بازی از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز(دوشنبه) در ورزشگاه پاتریوت چاندرابهاگا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

صعود ۹ تیم به مرحله حذفی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی

شکست کره ای ها مقابل مالزی / عربستان، میانمار را 3 تایی کرد

انتهای پیام/

نظر شما