شناسهٔ خبر: 27522477 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قضاوت 45 داور در رقابت های تکواندو بازی های آسیایی 2018

جاکارتا - ایرنا - رقابت های تکواندوی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در بخش کیوروگی (مبارزه) در حالی از امروز آغاز می شود که 45 داور، قضاوت آنرا برعهده دارند.

صاحب‌خبر -

«حافظ مهدوی» داور المپیکی تکواندوی ایران با بیان این مطلب به خبرنگار اعزامی ایرنا گفت: در این پیکارها 45 داور از 35 کشور حضور دارند که 29 داور در دو بخش کیوروگی و پومسه قضاوت می کنند و 16 داور فقط در پومسه حضور دارند. من و «حسین حسین زاده» داوران ایرانی حاضر در این رویداد هستیم.
وی ادامه داد: حضور پومسه در این رقابت ها، حساسیت داوری ها را بالا برد و با توجه به اولین حضور این رشته در بازی های آسیایی، جلسات مختلف هماهنگی برگزار شد تا اعتراضی نداشته باشیم.
مهدوی در خاتمه تصریح کرد: حساسیت و کیفیت مسابقات تکواندو بازی های آسیایی بالاست و به همین دلیل اهمیت داوری در آن کمتر از المپیک نیست و فدراسیون جهانی و آسیایی تلاش بسیاری دارند تا اشتباهی در آن نباشد.
امروز (دوشنبه) سه هوگوپوش ایران در رقابت های تکواندوی هجدهمین دوره بازی های آسیایی به مصاف حریفان می روند.
فرزان عاشورزاده در وزن منهای 58 کیلوگرم مردان، الهه شیدایی در منهای 53 و ملیکا میرحسینی در منهای 67 کیلوگرم زنان، سه تکواندوکار ایران هستند که امروز به میدان مسابقه می‌روند.
در وزن منهای 53 کیلوگرم بانوان 18 هوگوپوش حضور دارند که شیدایی در گام نخست باید با «آراگون» از فیلیپین مصاف دهد. او در صورت صعود، برنده مسابقه بین ازبکستان و قزاقستان را مقابل خود می‌بیند.
ملیکا میرحسینی که جایگزین کیمیا علیزاده شد و در تورنمنت کره جنوبی تنها طلای تیم را به دست آورد، در اولین رقابت خود در وزن منهای 67 کیلوگرم باید با «باک تای خیم» ویتنامی مبارزه کند. او در صورت پیروزی، در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف برنده دیدار سوریه و اردن برود. در این وزن 16 هوگوپوش به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
فرزان عاشورزاده تنها نماینده مردان ایران در روز نخست مسابقات کیوروگی که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده است در دوم باید به مصاف برنده کامبوج و تاجیکستان برود. در وزن منهای 58 کیلوگرم مردان 26 هوگوپوش حضور دارند.
ورزشی**3783**1597

نظر شما