شناسهٔ خبر: 27522450 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محققان عنوان می کنند؛

انگور برای افراد دیابتی مضر نیست

مطالعات نشان داده اند مصرف انگور به شکل میوه، آبمیوه و عصاره میوه می تواند موجب ایجاد تعادل در قندخون، تنظیم بهتر انسولین و افزایش حساسیت انسولین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، معمولا افراد مبتلا به دیابت در مورد مصرف میوه احتیاط می کنند. به نظر آنها، قند طبیعی موجود در میوه ها می تواند موجب افزایش سطح قندخون شان شود. آنها باید مواد خوراکی و میوه های را مصرف کنند که دارای شاخص گلوکز پایینی (GI) هستند. یکی از این میوه ها انگور است که سرشار از پلی فنول ها است.

در حقیقت مطالعات نشان می دهند مصرف منظم انگور موجب کاهش سندروم متابولیک و پیشگیری از ابتلا به چاقی و دیابت نوع۲ می شود. انگور به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی همانند یک تنظیم کننده چندهدفی عمل می کند.

انگور جزء مواد خوراکی با شاخص گلوکز پایین طبقه بندی می شود و GI آن بین ۴۳ تا ۵۳ است. با این حال میزان پایین GI الزاما به معنای داشتن فایده برای قندخون نیست.

مطالعات اخیر نشان داده اند مصرف انگور به شکل میوه، آبمیوه و عصاره میوه به دلیل وجود مواد مغذی گیاهی آن، می تواند موجب تعادل قندخون، تنظیم بهتر انسولین و افزایش حساسیت انسولین شود.

در حقیقت تمام انواع انگورهای قرمز، سبز و آبی-بنفش برای دیابت خوب هستند. حتی مشخص شده است عصاره دانه انگور هم از ابتلا به سندروم متابولیک، دیابت نوع۲ و چاقی پیشگیری می کند و موجب بهبود سلامت روده ها می شود.

از آنجائیکه انگور سرشار از آنتی اکسیدان هاست بهترین گزینه برای کنترل فشار اکسایشی بوده و از بروز اسیب اکسایشی جلوگیری می کند و در نتیجه موجب کاهش ریسک مشکلات سلامت و بیماری های تهدیدکننده جان می شود.

فلاوونوئیدهای موجود در انگور دارای خواص ضداکسایشی بالا بوده که به کاهش فشار اکسایشی کمک می کنند.

ویتامین C و منگنز، دو ماده مغذی مهم موجود در انگور هستند. اگرچه کل میوه انگور برای بدن مفید است اما دانه و پوست آن حاوی غنی ترین میزان آنتی اکسیدان ها هستند.

از اینرو محققان مصرف انگور را به میزان متعادل به افراد دیابتی توصیه می کنند.

نظر شما