شناسهٔ خبر: 27521755 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانشگاه کلمبیا؛ اعطاکننده معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری

جایزه پولیتزر که معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، هر ساله با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران و نیز نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان برجسته اهدا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دانشگاه کلمبیا از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به‌ شمار می‌آید.

براساس داده‌های موجود، این دانشگاه اکنون داری 3 هزار و 543 استاد و 24 هزار و 820 دانشجو است.

این دانشگاه عضو آیوی لیگ است و در مرکز شهر نیویورک واقع است.

یکی از معتبرترین دستاوردهای دانشگاه کلمبیا بالاترین میزان جایزه نوبل برای استادان یا فارغالتحصیلان این مؤسسه است که از تمام دانشگاه‌های دنیا بیشتر است.

جایزه پولیتزر که معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، هر ساله با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران و نیز نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان برجسته اهدا می‌شود.

کتابخانه این دانشگاه شامل بیش از ۹ میلیون جلد کتاب است؛ یکی از نکات این کتابخانه بخش Avery Architectural and Fine Arts Library است که بالغ بر 400 هزار جلد کتاب دارد که در آمریکا بزرگ‌ترین منبع این مبحث به حساب می‌آید.

رتبه این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان همواره در میان 15 دانشگاه برتر قرار دارد و عموماً در میان دانشگاه‌های ایالات متحده در بین 10 دانشگاه برتر است.

همچنین، دانشگاه کلمبیا 29 تیم ورزشی نیز در خود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما