شناسهٔ خبر: 27519752 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

تحلیلگر بازار فلزات گرانبها:

طلا ناجی بحران‌های ارزی در آینده می‌شود

مشاور مستقل فلزات گرانبها با بیان اینکه بحران جهانی در راه است، می‌نویسد: «جهان ناگزیر در بحران ارزی گرفتار خواهد شد و این درحالی است که طلا و نقره به عنوان پول واقعی خودنمایی خواهد کرد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کارشناسان خرید طلا را به عنوان راهکاری برای مقابله با بحران‌های ارزی و کاهش ارزش پولی که در کشورها اتفاق می‌افتد می‌دانند. 

راشاتودی به نقل از مشاور مستقل فلزات گرانبها می‌نویسد: «جهان ناگزیر در بحران ارزی گرفتار خواهد شد و این درحالی است که طلا و نقره به عنوان پول واقعی خودنمایی خواهد کرد.»

کلادیو گرس گفت: مردم امروزه فراموش کرده‌اند که پول‌های کاغذی در سابق به عنوان خرید طلا و نقره استفاده می‌شد. امروزه پول‌های کاغذی چیزی فراتر از بدهی‌های دولتی نیست.

این تحلیل‌گر مثالی درباره کشورهای ایران، ونزوئلا و ترکیه بیان می‌کند و می‌گوید ارزش پول این کشورها به شدت در برار دلار کاهش یافته و مردم برای خرید طلا و دیگر فلزات گرانبها هجوم آورده‌اند.

وی می‌گوید: همواره افزایش قیمت طلا به عنوان دماسنج بازار به حساب می‌آید و اگر قیمت بالا برود نشان می‌دهد که اشکالی در سیستم وجود دارد. وقتی قیمت طلا بالا می‌رود، هر فردی این مسئله را متوجه می‌شود که در اقتصاد این کشور اشکالی به وجود آمده است. 

گرس می‌گوید:‌ من هیچ شکی ندارم که بحران آینده دیگر منطقه‌ای نخواهد بود، بلکه یک بحران جهانی در راه است. امروزه همه بازار توسط دولت‌ها دستکاری می‌شود. از اوراق قرضه و بورس گرفته تا بازار مسکن.

آنچه که باید گفته شود این است که احتمالاً طلا و نقره با تقویت ارزش دلار در کوتاه‌مدت کاهش می‌یابد اما حتی این زمینه‌ای برای افزایش قیمت فلزات در آینده خواهد بود.

وی همچنین گفت: پول‌های کاغذی زمانی که دولت‌ها اقدام به انتشار پول می‌کنند کاهش می‌یابد، اما این اقدام برندگانی نیز دارد اگرچه باعث می‌شود بسیاری بازنده شوند. این انتشار پول نارضایتی عمومی را در بین مردم ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که پول‌های بدون پشتوانه به جامعه سرازیر شود.

پول‌های بدون پشتوانه معمولاً با اعتماد و باوری که در مؤسسات وجود دارد منتشر می‌شود، اما در حال حاضر سراسر شرکت‌های جهان با بحران تاریخی مواجه هستند. من معتقدم که پول بدون پشتوانه و شاید هم این سیستم فعلی مالی سرانجام تسلیم خواهد شد و مجریان این سیاست‌ها دیگر مجبور خواهند بود که آن را ادامه ندهند.

نظر شما