شناسهٔ خبر: 27519714 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نباید بگذاریم غدیر موجب اختلاف شود

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر کشور، اظهار داشت: جریان غدیر مهم‌ترین حادثه زمان پیامبر(ص) هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت بوده است.

وی با بیان اینکه اجتماع غدیر بی‌نظیر بود و از نظر کیفیت تقریبا تمام مشاهیر و بزرگان اسلام در آنجا حاضر بودند، گفت: مسائل سیاسی بعد از آن به قدری پر رنگ بود که آن حادثه را تحت تأثیر قرار داد تا جایی که مهم‌ترین حادثه عصر پیامبر(ص) به فراموشی سپرده شد.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: گروهی از علما در قرن‌های مختلف کوشیدند تا غدیر را پر رنگ کنند و حتی شعرا نیز قرن به قرن به غدیر در اشعار خود پرداختند تا این که دوباره این واقعه آن جایگاه خود را پیدا کرد.

وی افزود: باید این کار را ادامه دهیم و مراقب تحریف حدیث غدیر باشیم تا «من کنت مولا» را به گونه‌ای دیگر تبیین نکنند و موضوع ولایت را در حد دوستی تنزل ندهند.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر پرهیز از توهین به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی تصریح کرد: در پاسداشت و بزرگداشت برنامه‌های غدیر نیز باید به این مهم توجه شود، البته ما از حق عدول نمی‌کنیم اما توهین به مقدسات را جایز نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه باید به جوانان پرداخته شود و روی جوانان اهل سنت نیر کار شود، مطرح کرد: باید توجه داشت مسائل مربوط به غدیر نباید ما را از سایر مطالب مربوط به امامت دور کند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: نباید اجازه دهیم غدیر که عامل وحدت است تبدیل به نقطه اختلاف شود، بلکه باید با محوریت غدیر سایر فضائل و ارزش‌ها نیز برای مردم و جامعه تبیین و ترویج شود.

وی به توجه بر نهج البلاغه اشاره کرد و آن را دریایی از معارف گرانسنگ دانست که همانند خود حضرت علی(ع) مظلوم واقع شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما