شناسهٔ خبر: 27519699 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصیل‌ترین کالای ایرانی نیازمند حمایت ­

معاون سازمان میراث فرهنگی: صنایع دستی به عنوان اصیل‌ترین کالای تولید ملی نیازمند حمایت است.

صاحب‌خبر -

صنایع دستی؛ اصیل‌ترین کالای ایرانی؛ نیازمند حمایت­به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پویا محمودی در مراسم رونمایی از مجموعه فیلم های مستند دست آفریده ها که بعد از ظهر امروز در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: صنایع دستی و رسانه به عنوان دو پایه از اقتصاد خلاق در صنایع خلاق محسوب می شوند.
وی افزود: همکاری رسانه و صنایع دستی موجب هم افزایی این دو رکن اقتصاد خلاق در قالب صنعت خلاق خواهد شد.
محمودی با تقدیر از همکاری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران با معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شبکه دو به عنوان شبکه خانواده؛ زمینه ساز سری دوم فیلم های مستند دست آفریده ها شد.
وی با بیان اینکه این سری شامل 30 فیلم 20 دقیقه ای است که با تلاش 14 کارگردان در هشت استان کشور به تصویر کشیده شده است گفت: این فیلم ها به زودی از شبکه دو سیما به عنوان شبکه خانواده پخش خواهد شد.
وی اضافه کرد: سری نخست این فیلم ها 20 مجموعه 20 دقیقه ای بوده است که بارها از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شده است.
­معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی گفت: ارائه مدل خانه ملی که تمام بخش های خانه به استثنای وسایل الکترونیکی تولید ایران است ازجمله برنامه های ­معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی است.
محمودی افزود: سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی که از سوم تا نهم شهریور 97 (هفته آینده) در نمایشگاه بین المللی تهران برپاست که در آن سومین مدل خانه ایرانی به نمایش گذاشته می شود .
وی اضافه کرد: صنایع دستی با منابع داخلی همچون مواد اولیه و سرمایه خلاق انسانی به عنوان صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی به گونه ای که می تواند حتی پس از بستن تمام راه ها در یک اقتصاد آرام داخلی به تولید خود ادامه دهد چرا که هیچ نیازی به خارج از کشور ندارد.
محمودی با اشاره به برخی فعالیت های رسانه ای و تبلیغی که منجر به فروش کم سابقه صنایع دستی در دیگر کشورها همچون انگلستان شده است، گفت: همکاری رسانه با صنایع دستی همچون سوزن دوزی زنان بلوچ می تواند این صنعت را سرآمد صنایع دست دوزی جهان کند چرا که تولیدات سوزن دوزی ایران حتی در نمایشگاه کشور چین نیز به صورت کامل به فروش می رسد چرا که امکان کپی کردن آن وجود ندارد.

نظر شما