شناسهٔ خبر: 27519555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دهن‌کجی آشکار رژیم صهیونیستی به جامعه بین الملل با رد پیشنهاد صلح آمیز گوترش

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: دانی دنون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با پیشنهاد چهارماده ای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای حمایت از مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی مخالفت کرد.
نماینده رژیم صهیونیستی گفت: تنها حمایتی که فلسطینی ها نیاز دارند از جانب رهبرشان است. وی ادعا کرد: سازمان ملل متحد به جای پیشنهاد در حمایت از مردم فلسطین، باید رهبران فلسطینی را مسئول ادامه اقدام هایی که مردمشان را در معرض خطر قرار می دهد، بداند. دنون گفت: پیشنهادهایی که در این گزارش آمده است، فلسطینی ها را برای ادامه مخالفت با اسرائیل تحریک می کند.
گفتنی است دبیرکل سازمان ملل متحد دو روز قبل در گزارشی ۱۴ صفحه ای که به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهیه شده بود، خواستار حمایت از مردم فلسطین شد. طرح چهارگانه دبیرکل سازمان ملل شامل حضور میدانی سازمان ملل متحد در سرزمین های اشغالی، افزایش کمک های بشردوستانه برای تامین رفاه ساکنان فلسطین،تشکیل یک هیات نظارت غیر نظامی که در مناطق حساس مانند مراکز ایست بازرسی، گذرگاه ها، مناطق نزدیک به شهرک های اسرائیلی مستقر می شود و ماموریت آنان تهیه گزارش از مسائل حمایتی است و در نهایت اینکه نیروی پلیس یا نیروی نظامی از طرف سازمان ملل متحد در سرزمین های اشغالی مستقر شود که ماموریت آن فراهم کردن شرایط حمایتی از غیرنظامیان فلسطینی است.
در این حال محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بار دیگر با رد قانون «کشور یهود» رژیم صهیونیستی گفت: از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواهیم خواست قطعنامه ای علیه این قانون تصویب کند.عباس افزود: با قانون «کشور یهود» سرسختانه مبارزه خواهیم کرد. براساس مصوبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ صهیونیست ها در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، این رژیم خود را به صورت رسمی به عنوان یک کشور یهودی معرفی کرد و از این به بعد زبان عربی دیگر به عنوان زبان رسمی شناخته نمی شود و زبان عبری تنها زبان رسمی آن به شمار می رود. همچنین هر دو بخش شرقی و غربی قدس پایتخت کشور به اصطلاح یهودی عنوان شده است.در چنین شرایطی پس از تصویب قانون موسوم به «کشور یهود»، یکی از سازمان‌های سیاسی عربی در فلسطین اشغالی، ۱۹ ژوئیه را به عنوان روز «مبارزه با آپارتاید اسرائیل» اعلام کرد.
«کمیته عالی پیگیری امور گروه‌های عربی در اسرائیل» در ادامه مبارزه عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی علیه قانون موسوم به «کشور یهود» روز ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیرماه) را به عنوان روز «مبارزه با آپارتاید اسرائیل» اعلام کرد. از سویی صدها نفر با تجمع در میدان رابین واقع در مرکز تل آویو، خواستار حل بحران غزه شدند.به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، مردم با سردادن شعارهایی خواستار پایان تنش با غزه شدند.
تجمع کنندگان همچنین از بالاگرفتن مجدد درگیری ها و عملیات نظامی در غزه ابراز نگرانی کردند. خبر دیگر اینکه بیش از ۸۰سازمان فعال حقوق بشری در انگلیس از تلاش‌هایی که توسط مقامات این کشور برای جلوگیری از بحث درباره فلسطین انجام می‌شود، انتقاد کردند. این نهادهای انگلیسی در نامه ای، از برچسب “ضدیت با یهود” که به کسانی که درباره فلسطین به روشنگری می‌پردازند زده می‌شود و در واقع به مانعی برای بحث و بررسی تاریخ فلسطین بدل شده است، به شدت انتقاد کردند.
در خبری دیگربرگزاری یک جشنواره موسیقی در آلمان که گفته شده سازمان دهندگان آن از یک گروه موسیقی ضداسرائیلی دعوت کرده اند، خشم حامیان این رژیم را برانگیخت.جشنواره ‘روهرترینال’ در شهر بوخوم آلمان با دعوت از یک گروه موسیقی اسکاتلندی ضداسرائیلی برگزار شد.خبر دیگر اینکه دولت آمریکا بدون ذکر دلیل صریح، از بسته شدن کنسولگری خود در شهر حیفا تا اطلاع ثانوی خبر داد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ماه آینده میلادی (سپتامبر) کنسولگری خود در شهر حیفا واقع در فلسطین اشغالی را تعطیل می‌کند.
در حالی که دلیل تصمیم آمریکا برای بستن کنسولگری خود در حیفا به صراحت اعلام نشده اما برخی رسانه‌های صهیونیستی دلیل آن را انتقال فعالیت‌های این دفتر به سفارت آمریکا دانسته و برخی دیگر کاهش ۲۹ درصدی بودجه وزارت خارجه آمریکا در لایحه بودجه ۲۰۱۸ را دلیل آن دانسته اند.

نظر شما