شناسهٔ خبر: 27519468 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

در بازی های آسیایی جاکارتا به دست آمد

۲ طلا، ۲نقره و یک برنز برای کاروان ایران

صاحب‌خبر -
 

آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک مقتدرانه به عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی دست یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که در جاکارتا پایتخت اندونزی در جریان است، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دومنیک میشل ابونادر از لبنان رفت و در پایان در مدت زمان یک دقیقه و ۲۹ ثانیه با نتیجه ده بر صفر به برتری با ضربه فنی رسید و مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس مقابل حریفی از اندونزی در مدت زمان ۴۴ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در ادامه پاوان کومار از هند را در مدت زمان ۲ دقیقه و ۶ ثانیه ۱۱ بر صفر برد و راهی نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی هم برابر آیتومن اردوگل از مغولستان در مدت زمان ۵ دقیقه با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز شد و به فینال رسید.

دومین طلای ایران با شاهکار علیرضا کریمی

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران هم به مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی رسید تا تیم ایران در پایان ۵ وزن این رقابت‌ها با ۲ طلا و یک برنز به کار خود پایان دهد.

در پایان رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتا پایتخت اندونزی، علیرضا کریمی آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان که برای نخستین بار در این وزن کشتی می‌گرفت،در دیدار فینال برابر ماگومد موسی‌یف از قرقیزستان و دارنده مدال های طلای آسیا و نقره بازی‌های آسیایی به روی تشک رفت و در پایان با نمایشی خارق العاده و در حالیکه وزن او ۳ تا ۴ کیلو از حریف کمتر بود با نمایشی زیبا در نهایت با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و دومین مدال طلای کشتی آزاد و کاروان ورزشی ایران را بر گردن آویخت.

همچنین مصطفی حسین‌خانی در ۷۴ کیلوگرم و باتجربه ترین عضو تیم ملی با نمایشی ضعیف برای دومین مرتبه طی یکسال اخیر به حریف ژاپنی باخت و از رسیدن به برنز بازماند وبه مقام پنجمی بسنده کرد.

نخستین بانوی مدال آور ایران: مدالم را به شهید گیتی‌نما تقدیم می‌کنم

نخستین بانوی مدال آور کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال خود را به شهید گیتی‌نما تقدیم کرد.

مرجان سلحشوری بعد از کسب مدال نقره پومسه زنان، اظهار داشت: سطح مسابقات خیلی بالا بود. چون تک حذفی بود همه مبارزه ها حکم فینال را داشت. همه سالن اندونزی را تشویق می کردند شرایط سخت بود اما موضوع در تمرکز من تاثیری نداشت. خدارا شکر می‌کنم که این مدال را برای کاروان ایران به دست آوردم. وی در مورد داوری گفت: خب بازیکن اندونزی هم قدری در تعادل مشکل داشت و به نظرم امتیاز فرم اول حق من بود که بیشتر از حریف نمره بگیرم. ان‌شاء‌الله اگر باشم بتوانم در مسابقات جهانی مدال خوشرنگ تری کسب کنم. نخستین مدال آور بانوان کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ، بیان‌ داشت: قدری بد شانسی بود که نقره گرفتم. پیش از این مسابقات من فقط فکر می‌کردم مدال را بگیرم. حالا هم این مدال را به شهید گیتی نما تقدیم می‌کنم. زمان اعزام دور مزار شهید گمنام در فدراسیون جمع شدیم و به هر کدام از ما یک پلاک دادند. روی مدال من اسم شهید گیتی نما بود که بسیار روحیه بخش بود. شهید گیتی نما دارنده کمربند مشکی تکواندو و عضو تیم ملی بوده است.

گلایه بختیار  از ناداوری پس از کسب مدال نقره

ملی پوش پومسه ایران پس از کسب مدال نقره گفت: تمام تلاشم را برای کسب مدال طلا انجام دادم اما همه شاهد بودند که چه اتفاقاتی رقم خورد تا نقره بگیرم.

کوروش بختیار قهرمان پومسه و نخستین مدال آور کاروان ایران در هجدهمین دوره بازی های آسیایی اندونزی در مورد فینال اظهار داشت: اصلا واضح بود من اکثر ضربات را بعد از حریف کره ای می زدم. صدای تماشاگران نشان می داد که چه کسی بهتر است. قدرت و پرش و نرمش و انعطافم از حریف بهتر بود و تماشاگران شاهد بودند اما گویا نمی خواستند و یا نشد مدال طلا بگیرم.وی افزود:

بختیار درباره کادر فنی تیم ملی هم افزود: مربی کره ای من فوق العاده بود. در کاروان شاید کمتر تیمی بود که تا ۱۲ شب تمرین کند. خیلی ها می گفتند این اشتباه است اما همین برنامه ها به ما کمک کرد تا موفق باشیم. یکی از بهترین مربیان کره ای در تیم ملی است. همچنین باید از مربی ام آقای صمدیان تبار تشکر کنم.نخستین مدال آور کاروان ایران خاطرنشان کرد: نمی دانم داوران به چه چیزی نمره می دادند. واقعا عجیب بود. بی شک حضور رئیس جمهوری کشور اندونزی در سالن در روند امتیازدهی ها بی تاثیر نبود.

اطری در سکوی سوم آسیا

نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران به مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ رسید تا نخستین مدال آور کشتی ایران در این رقابت‌ها باشد.

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که در جاکارتا پایتخت اندونزی در جریان است، رضا اطری دارنده مدال برنز آسیا در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف سونگ وون از کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و مدال برنز این رقابت ها را بر گردن آویخت.

اطری در دیدار ماقبل فینال مقابل بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از مغولستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. در این وزن مدال طلا از آن بخبایار اردنبات از مغولستان شد که در دیدار فینال برابر کوم سونگ کانگ از کره‌شمالی ۸ بر ۲ به برتری رسید.مهران نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در روز نخست بود که پس از شکست مقابل رقیب چینی در همان دور نخست حذف شد.پرویز هادی در سنگین وزن آخرین نماینده ایران در این رقابت‌هاست که امروز به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

برنامه مسابقات امروز :

رشته :تیراندازی:مقدماتی و فینال تفنگ ۱۰متر مردان و زنان،تراپ

شنا:۸۰۰متر آزاد،۵۰متر کرال پشت،۲۰۰متر انفرادی ، ۲۰۰متر قورباغه، ۴در ۲۰۰متر آزاد

دوچرخه سواری کوهستان : ماده دانهیل

تکواندو: اوزان ۵۳- زنان و ۸۰- مردان

تنیس: دور دوم انفرادی مردان و زنان و دور اول دوبل

کشتی آزاد: وزن ۱۲۵ کیلوگرم

ووشو؛قایقرانی رویینگ

شمشیربازی:سابر انفرادی مردان

ژیمناستیک تیمی

سپک تاکرا مرحله گروهی(team regu )

فوتبال: مرحله گروهی ایران – میانمار

پاراگلایدر؛کبدی مرحله گروهی؛سوارکاری

هندبال: مرحله اصلی( انجام شش بازی)ووالیبال ساحلی.

برچسب‌ها:

نظر شما