شناسهٔ خبر: 27519287 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توافق گروههای سیاسی بر سر برنامه های دولت آینده عراق

نخست وزیر عراق از گروههای سیاسی کشورش خواست خيلي سريع در پی توافق بر سر برنامه های دولت آینده عراق باشند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه؛ نخست وزیر عراق در پیامی از گروههای سیاسی در کشور خواست به سرعت در پی توافق بر سر برنامه های دولت آینده کشور باشند.
حیدر العبادی در پیامی به مناسبت تایید نهایی نتیجه انتخابات پارلمانی در عراق اظهار داشت، با توجه به اینکه دادگاه فدرال کشور نتیجه انتخابات مجلس نمایندگان را تایید کرد، جا دارد از مردم عراق به دلیل رقم زدن این دستاورد مهم در حوزه قانون اساسی و مشارکتشان بر سر صندوق های رای با هدف انتخاب نامزدهای انتخاباتی تشکر کنم. همچنین از همه آنانی که در موفق برگزار شدن روند انتخابات نقش داشته اند تشکر می کنم، به نمایندگان منتخب این دوره از مجلس نمایندگان نیز به دلیل آنکه مورد اعتماد رای دهندگان قرار گرفته اند تبریک می گویم و از آنان می خواهم در برابر خداوند متعال و مردم مسئولیت پذیر باشند. نخست وزیر عراق ادامه داد، امیدوارم نمایندگان منتخب به اندزه مسئولیتی که در مراحل آتی یعنی مرحله سازندگی، خدمات رسانی، تلاش برای بهبود وضعیت زندگی مردم، مبارزه با فساد، تلاش برای نهایی کردن ساختار کابینه و موسسات دولت به دست می گیرند شایسته باشند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2520022" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2207225/2520022?width=340&height=240"></script></div>


حیدر العبادی افزود، از تمامی گروههای سیاسی در کشور می خواهم به سرعت در پی نهایی کردن برنامه آینده دولت بر آیند، باید خواسته های شهروندان در جای جای عراق مراعات شود تا مردم زندگی توام با آسایش و احترام داشته باشند ضمن اینکه باید شرایط برای توسعه اقتصادی عراق مهیا شود و بهترین خدمات به مردم ارائه گردد. همچنین از ریاست جمهوری کشور می خواهم به صورت مستقیم از مجلس نمایندگان بخواهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن و در چارچوب زمانی تعیین شده در قانون اساسی، جلساتشان را آغاز و در ابتدای راه در پی انتخاب رئیس مجلس نمایندگان و ریاست جمهوری بر آیند و ائتلاف اکثریت پارلمانی را مامور تشکیل کابینه کنند تا در ادامه کابینه آینده با اخذ رای اعتماد از پارلمان کارش را در کشور آغاز کند.

نظر شما