شناسهٔ خبر: 27519160 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه آموزشی

صاحب‌خبر -
 

طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد شد

فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاداسلامی برکنار و محمد طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شد.

رضا همدانچی، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با ایسنا، ضمن تأیید این خبر گفت: محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شد.

این تصمیم صبح دیروز در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اتخاذ شد.

دکتر طهرانچی که در پرونده کاری خود ریاست دانشگاه شهید بهشتی، معاونت علمی آستان قدس رضوی، معاونت پژوهش‌های علم و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست مرکز نشر دانشگاهی و … را دارد در اوایل تابستان سال گذشته علاوه بر عضویت در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران را عهده‌دار شد.

دکتر طهرانچی که یکی از دانشمندان فیزیک حال حاضر کشور است، استادتمام دانشگاه شهید بهشتی بوده و از سال ۱۳۸۵ تاکنون به عنوان استاد فیزیک در این دانشگاه مشغول به تدریس و تحقیق است.

مدیران دانشگاه‌ها ۸ سال جوانتر شدند

وزیر علوم بر رعایت شاخص «جوان گرایی» در انتصاب مدیران دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: در حال حاضر از ۲۸رییس دانشگاه انتخابی، ۲۵نفر جوان‌تر از رؤسای قبل هستند.

دکتر منصور غلامی در گفتگو با ایسنا افزود: میانگین سنی رؤسای پیشین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ۵۵سال و هفت ماه بوده و متوسط سن رؤسای جدید منصوب شده نیز ۴۷سال و شش ماه است؛ به عبارت دیگر، مدیران جدید بیش از ۸سال جوان تر از رؤسای پیش از خود هستند.

صادرات محصولات دانش بنیان به ۶۰ کشور

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه صادرات محصولات دانش بنیان پیچیده‌تر از صادرات محصولات سنتی است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در حال حاضر محصولات دانش بنیان کشور به بیش از ۶۰ کشور صادر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاح ایستگاه نوآوری شریف در جمع خبرنگاران، تبدیل شهر تهران به شهر فناوری را یکی از موضوعات در دستور کار معاونت علمی عنوان کرد و افزود: در فاز پایلوت در مناطقی مانند اطراف دانشگاه شریف این برنامه را اجرایی کردیم و شاهد هستیم که پیرامون این دانشگاه ۴۵۰ شرکت دانش بنیان ایجاد شده است.

ستاری با تأکید بر این که پتانسیل ‌های زیادی در شهر تهران برای توسعه‌ فن‌آوری وجود دارد، دانشگاه‌های فعال و جوانان با استعداد را از جمله این پتانسیل‌ها دانست و اظهار داشت: در ایستگاه نوآوری شریف که در فضایی بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع ایجاد شده است، فضایی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی فراهم است تا از این طریق نخبه‌های فن آوری در شهرها بالغ شوند.

تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور به ۶۸۳نفر افزایش یافت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در ابتدای سال ۹۲فقط در علوم پزشکی ۱۰۸دانشمند برتر در کشور بود که این تعداد در حال حاضر به ۶۸۳نفر افزایش یافته است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر رضا ملک‌زاده یادآور شد: بر اساس جدول اطلاعاتی اسکوپوس (SCOPUS) ایران در سال ۲۰۱۶میلادی رتبه ۱۶جهانی و اول منطقه و در سال ۲۰۱۷میلادی رتبه ۱۷جهانی و اول منطقه را کسب کرده است.

وی افزود: از نظر کمیت تولید علم، ایران در پایگاه بین المللی ISI بین همه کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷برای اولین بار رتبه نخست را کسب کرده است. ملک‌زاده در خصوص دستاوردهای شگرف علمی افزود: در سال‌های اخیر جهشی در فرایند تکامل فناوری‌های نوین رقم خورده و نتیجه آن تغییر نگاه از توسعه «فناوری های در خدمت انسان» به خلق «فناوری های یکپارچه شده با کاربر» است.

وی تأکید کرد: کشور ما از توانایی‌های علمی و تکنیکی به دست آمده در چند دهه اخیر برخوردار بوده و به دستاوردهای علمی و مهمی دست یافته است.

برچسب‌ها:

نظر شما