شناسهٔ خبر: 27518877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

به مدت یک هفته؛

طرح میثاق طلبگی در مدرسه علمیه بهشهر برگزار می شود

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری مرحله دوم طرح میثاق طلبگی از روز جمعه دوم شهریور در بهشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری مرحله دوم طرح میثاق طلبگی از روز جمعه دوم شهریور در بهشهر خبر داد.

وی با بیان این که این طرح به میزبانی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) خلیل شهر بهشهر برگزار خواهد شد، افزود: این طرح به مدت یک هفته و با حضور طلاب جدید الورود حوزه علمیه مازندران برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در مرحله دوم طرح میثاق طلبگی استان بیش از صد طلبه جدید الورود حضور دارند، خاطرنشان کرد: مرحله نخست این طرح ماه گذشته به مدت یک هفته در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در این دوره یک برنامه جامع تربیتی، اخلاقی، ورزشی و مشاوره ای برای طلاب جدید الورود در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در این دوره سه کتاب رسم طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی حوزه از سوی اساتید مجرب حوزه برای طلاب تدریس خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این طرح اساتید اخلاق به صورت مستمر در میان طلاب حضور دارند، خاطرنشان کرد: برنامه های تربیتی و اخلاقی جزء محوری ترین فعالیت های این دوره یک هفته ای است.

وی با اشاره به این که طرح میثاق طلبگی فرصت مغتنمی برای شناخت طلاب با فضای حاکم بر حوزه است، تصریح کرد: شناخت مناسب یک طلبه از فضای حوزه موجب رشد علمی و معنوی او در طول دوران تحصیل خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که عدم شناخت مناسب طلبه از فضای حوزه می تواند موجب بروز مشکلات بسیاری در مسیر راه شود، بیان داشت: طلبه باید با شناخت کامل و جامع وارد حوزه علمیه شود تا بتواند به رشد و تعالی مناسب دست پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، برگزاری حلقه های تربیتی را نیز از جمله دیگر برنامه های محوری دوره میثاق طلبگی عنوان کرد و گفت: در این طرح طلاب در گروه های ده تا پانزده نفره با حضور سرگروه تقسیم می شوند که آثار بسیاری را با خود  به همراه خواهد داشت.

وی همچنین از حضور مستمر اساتید مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران در میان طلاب شرکت کننده در طرح میثاق طلبگی خبر داد و خاطرنشان کرد: اساتید مشاور با تعامل چهره به چهره با طلاب نقش بسیار مهمی در بالا بردن شناخت یک طلبه با حوزه و فضای حاکم بر آن ایفا می کنند.

حجت الاسلام طبرسی، آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی، آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی، انس با قرآن و نماز جماعت، آشنایی با اساتید برجسته و ارزیابی اخلاقی و تربیتی طلاب را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی افراد بدون شناخت مناسب وارد حوزه می شوند، گفت: عدم شناخت کافی از حوزه و برنامه های آن موجب می شود طلبه نتواند مشکلات پیش روی خود در دوران تحصیل را بشناسند و در جهت رفع آن تلاش کند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلبه ای که وارد حوزه می شود باید با آگاهی کامل باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها بی هدف و یا با هدف کسب مدرک وارد فضای حوزه می شوند که کار بسیار اشتباهی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هر چه سطح آگاهی و شناخت طلبه نسبت به حوزه علمیه و زندگی طلبگی بیشتر باشد درصد موفقیت او بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: دوره میثاق طلبگی این فرصت در اختیار طلاب و حوزه علمیه قرار داده تا به یک شناخت کلی نسبت به دست پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از مراسم افتتاحیه مرحله دوم طرح میثاق طلبگی با حضور مدیر حوزه علمیه مازندران خبر داد و بیان داشت: همچنین مراسم اختتامیه این طرح نیز با حضور مسؤول مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) خلیل شهر بهشهر برگزار می شود./۹۵۰/ت۳۰۳/ب۱

نظر شما