شناسهٔ خبر: 27518772 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روز غدیر روز تکریم امیرمؤمنان علی(ع) است

به گزارش ایرنا، وی عصر یکشنبه در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیرخم افزود: حدیث «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» متواترترین حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) است که

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، وی عصر یکشنبه در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیرخم افزود: حدیث «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» متواترترین حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) است که 121 نفر از صحابه و بیش از 90 نفر از تابعین و 360 نفر از علمای اهل سنت آن را نقل کرده اند.
آیت الله سبحانی با اشاره به ویژگی های بی نظیر و منحصر بفرد واقعه غدیر، خاطرنشان کرد: از قرن سوم تا قرن حاضر بسیاری از شاعران عرب و ایرانی در رابطه با غدیرخم اشعاری را سروده اند که باید به صورت دائره المعارف تجمیع و منتشر شود.
وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام(ص) عاقل ترین و روشن ترین انسان هاست، اظهار داشت: چگونه امکان دارد که ایشان حکومت اسلامی را که بر اساس دین پایه گذاری نموده است، در میان منافقان و دشمنان خارجی، بدون تعیین تکلیف رها کند.
این مرجع تقلید در پایان تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» به خوبی عظمت غدیرخم را بیان فرموده است، به گونه ای که اگر پیامبر اکرم(ص) جانشینی حضرت علی(ع) را بیان نمی کردند، گویی هیچ کاری انجام نداده اند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و جمعی از اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیرخم امروز با برخی از علما و مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم دیدار و گزارشی از برنامه ریزی برای اجرای این برنامه فرهنگی و معنوی را که همه ساله در روز عید غدیر در شهرهای مختلف کشورمان برگزار می شود، ارائه کردند.
8146/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما