شناسهٔ خبر: 27518369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گزارش اختصاص برنا از تمرینات تیم بسکتبال نوجوانان دختر پالایش نفت آبادان:

گام بلند بسکتبال بانوان آبادان در مسیر بومی سازی+ببینید

چشم انداز ورزش پالایشگاه در سال 97 نیل به هدف بومی سازی در این رشته و رشته های دیگر تیمی و انفرادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، امور ورزش پالایشگاه آبادان چند سالی است که در حوزه ورزش‌های تیمی فعالیت و جهش چشمگیری داشته است. بسکتبال یکی از آن دسته ورزش‌های تیمی است که در تمام رده ها در حال فعالیت و تیمداری است. چشم انداز ورزش پالایشگاه در سال 97 نیل به هدف بومی سازی در این رشته و رشته های دیگر تیمی و انفرادی است.

در یک عصر گرم تابستان در سالن شماره دو مجموعه ورزشی 17 شهریور حضور که محل تمرین تیم بسکتبال نوجوانان دختر پالایش نفت آبادان است حضور پیدا کردیم."اکرم کوراوند" مربی جوان رده های پایه بسکتبال پالایش نفت و"آناهیتاخسروی" سرپرست با تجربه و دلسوز تیم‌های رده دختران پالایش نفت با حضور در جمع ما پاسخگوی سوالات بودند.

تیم عازم مسابقات کشوری است

اکرم کوراوند با اشاره به اینکه تیمش آماده اعزام به مسابقات کشوری است، عنوان کرد که بر اساس دستور العمل جدید وزارت نفت مبنی بر کاهش هزینه ها، همانند سال گذشته نمی‌توانیم در تمام مسابقات شرکت کنیم. این تیم هم اکنون با حمایت و اسپانسری سازمان منطقه آزاد اروند عازم مسابقات کشوری است.

بچه ها به مرز آمادگی رسیدند

وی اعتقاد دارد بازیکنانش به مرز آمادگی مطلوب رسیده اند. او می گوید: با رفع مشکلات توانستیم ترکیبی کامل از بازیکنان شرکتی و غیر شرکتی را در تیم داشته باشیم. امیدوارم با حمایت مسئولین باشگاه در آینده بتوانیم از حضور این بازیکنان آینده دار در بدنه ی تیم های بزرگسالان بهره ببریم.

قدردان زحمات مسئولین هستیم

مربی جوان رده های پایه بسکتبال پالایش نفت از همراهی مسئولینی و مربیانی که در راه آماده سازی تیم‌های پایه بسکتبال دختر پالایش نفت در این سال ها تلاش کردند قدردانی کرد.

وضعیت تیم‌های رده هی پایه مناسب است

شاید بتوان گفت آناهیتاخسروی یکی از سرپرستانی است که بازیکنان و مربیان بسکتبال دختر پالایش نفت در تمام رده ها از وی به نیکی یاد می‌کنند. وی چند سالی می باشد که سرپرستی تیم‌ها رده سنی بسکتبال را به عهده گرفته است. خسروی اعتقاد دارد که مربیان خوبی در این چند ساله در بدنه تیم‌های پایه بسکتبال فعالیت کرده اند. او نیز امیدوار است که بتوانند با جوانگرایی و بومی سازی درصد بیشتری از بازیکنان آبادانی را در تیم‌های بزرگسال پالایش نفت جا دهند.

قد مولفه ی مهمی در بسکتبال است

خسروی از قد بازیکنان به عنوان یکی از مولفه های اصلی در بسکتبال نام برد. وی گفت:متاسفانه در چندین تورنمنت به خاطر پایین بودن میانگین قدی بازیکنان مقام قهرمانی را ازدست داده ایم. این خصلت بالا نبودن میانگین قد به خاطر مسائل زیستی و ژنتیکی در جنوب خوزستان و گرمای هوا نیز وجود دارد. هر چند تمرینات بدنی موثر و همچنین انتخاب نوع تغذیه بچه ها در همین خصوص در دستور کادر فنی تیم قرار دارد.

 

 

 

نظر شما