شناسهٔ خبر: 27517628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 خيز سعودي‌ها براي رياست AFC

زنگ خطر براي فوتبال ايران به صدا درآمد

رئيس فدراسيون فوتبال عربستان براي آماده کردن خود براي رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا از سمتش استعفا داد. عادل عزت رئيس فدراسيون فوتبال عربستان تصميم گرفت که از رياست خود استعفا دهد و نواف تمياط ستاره سابق فوتبال عربستان به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون فوتبال اين کشور انتخاب شد.

رسانه‌هاي سعودي تاکيد کردند که هدف "عزت" از استعفا، آماده کردن خود براي حضور در انتخابات رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا است.

موضع‌گيري‌هاي آشکار و بسيار تهاجمي مقامات فوتبال عربستان عليه فوتبال ايران در سال‌هاي اخير مشکلات زيادي براي ايران ايجاد کرده است که با تصاحب رياست کنفدراسيون فوتبال آسيا، اين موضوع مي‌تواند بر وضعيت دشوار ايران در تصميم‌سازي‌هاي فوتبال آسيا تاثير منفي بگذارد.

با اين اوصاف، ضروري است که فدراسيون فوتبال از انفعال خارج شود و به وسيله ديپلماسي ورزشي و استفاده از لابي هاي مختلف، جلوي اين اتفاق را بگيرد.

فوتبال بازي‌هاي آسيايي

ژاپن به ويتنام باخت!

در مسابقات فوتبال بازي‌هاي آسيايي جاکارتا، ديروز تيم ژاپن با نتيجه 1-0 مغلوب ويتنام شد! با اين نتيجه ويتنام با 3برد و 9امتياز صدرنشين گروه D شد و ژاپن با 6امتياز در رده دوم گروه ايستاد. ژاپن در دو بازي قبلي خود هم نپال را 1-0و پاکستان را 4-0شکست داده بود. به اين ترتيب ژاپن در مرحله يک‌هشتم نهايي به مصاف مالزي خواهد رفت.

هدف جديد پرسپوليس

پيش به سوي رکورد کلين‌شيت

پرسپوليسي‌ها در 4 بازي اول دروازه‌ي خود را بسته نگه داشتند و حالا تنها تيم ليگ هجدهم هستند که 4 کلين‌شيت دارد. در تاريخ ليگ برتر دو تيم بوده‌اند که توانسته‌اند در شروع فصل مانند پرسپوليس کلين‌شيت کنند. ابومسلم در ليگ چهارم در 4 بازي اول خود با هدايت اکبر ميثاقيان گل نخورد و از آن چهار بازي، 8 امتياز گفت. رقيب سنتي پرسپوليسي‌ها هم همراه با صمد مرفاوي موفق شد در 4 هفته‌ي ابتدايي ليگ نهم دروازه‌ي خود را بسته نگه دارد؛ درست مثل پرسپوليس و ابومسلم با 8 امتياز از چهار بازي.

فقط يک تيم در تاريخ ليگ برتر است که در شروع رقابت‌هاي ليگ بيشتر از 4 کلين شيت داشته. فجرسپاسي شيراز در ليگ دوم با هدايت غلام پيرواني در پنج هفته‌ي اول رقابت‌ها دروازه‌ي خود را بسته نگه داشت.

فجري‌ها از آن 5 بازي ابتدايي که موفق شده بودند کلين‌شيت کنند، 11 امتياز بدست آوردند و سپس دو بازي بعدي‌شان را به پيکان و پرسپوليس باختند. شاگردان برانکو اگر بتوانند در آبادان هم دروازه‌ي خود را بسته نگه دارند، به رکورد فجرسپاسي در ليگ برتر مي‌رسند و اين شانس را دارند با بسته نگه داشتن دروازه‌ي خود در هفته‌ي ششم، به تنهايي رکورددار کلين‌شيت در بازي‌هاي ابتدايي ليگ برتر شوند.

پرسپوليسي‌ها بعد از تساوي بدون گل مقابل استقلال خوزستان در حالي مقابل نفت مسجدسليمان ناکام ماندند که براي دومين بار بود که تيم برانکو در ليگ برتر در دو بازي پياپي نتوانست گل بزند. تنها مرتبه‌اي که پرسپوليسي‌ها با ايوانکوويچ نتوانستند در دو بازي پياپي گل بزنند، به ليگ شانزدهم برمي‌گردد که تيم قرمزپوش در دو بازي پياپي مقابل تراکتورسازي و استقلال در هفته‌هاي پنجم و ششم در گلزني ناکام بودند؛ هر چند در آن فصل هم در نهايت اين برانکو بود که نخستين قهرماني ليگ برتري‌اش را چند هفته پيش از پايان فصل جشن گرفت.

شايعه در اصفهان

بازگشت احسان به سپاهان

در شرايطي که گفته مي‌شود احسان حاج‌صفي بعد از جدايي از المپياکوس به تيم سابقش يعني پانيونيوس برخواهد گشت اما در اصفهان شايعه شده که ممکن است حاج‌صفي دوباره به ليگ برتر بازگردد و براي سپاهان بازي کند؛ خبري که شديدا با استقبال طرفداران تيم امير قلعه‌نويي مواجه شده.

ايلنا درباره اين موضوع نوشته: باشگاه سپاهان در تلاش است تا به اين خواسته هوادارانش جامه عمل بپوشاند و احسان حاج‌صفي را به عنوان آخرين خريده تابستاني خود به تيم بياورد. در اين زمينه مذاکراتي هم صورت گرفته است ولي مساله اصلي در اينجا مشکلات مالي سپاهان و تامين بودجه لازم براي گرفتن رضايت نامه و جذب اين بازيکن است.

نظر شما