شناسهٔ خبر: 27517576 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 در استان آذربايجان‌شرقي؛

کاهش 60 درصدي متوفيان حوادث ناشي ازگاز طبيعي

تبريز-توفيقي

سخنگوي شرکت گاز آذربايجان‌شرقي گفت:اصلي‌ترين عامل حوادث ناگوار ناشي از گاز طبيعي، سهل‌انگاري مشترکان در رعايت نکات ايمني بوده که متأسفانه همين علت منجر بروز 50 حادثه ناگوار و فوت 4 تن از هم‎استانيهاي عزيز در سه ماهه اول سال گرديده است. مقايسه آمار حوادث سه ماهه اول سال 96 و 97 حاکي کاهش 60 درصدي تعداد کل فوتيها در استان بوده، علي‎اي‎حال کماکان تعداد بروز حوادث ناگوار با مد نظر قرار دادن فصول گرم سال رقمي چشمگير و بالا مي‎باشد.

محمد علي فتح‎اله‎زاده افزود: در سه ماهه نخست سال جاري نشت گاز از شيرمصرف به دليل عدم نصب در پوش و نشت از شلنگ گاز بعلت پارگي/ پوسيدگي شيلنگ در صدر علل بروز حوادث ناگوار و مرگ خاموش مشترکين محترم قرار دارد.

وي با اشاره به ضرورت رعايت نکات ايمني در مصرف گاز طبيعي اظهار داشت: غالب حوادث به وقوع پيوسته در فصول گرم ناشي از عدم دقت مشترکين در جمع‎آوري سيستمهاي گرمايشي و در فصل زمستان عدم بازبيني مجدد وسايل گازسوز و دودکشهاي غير استاندارد مي‎باشد.

مهندس فتح‎اله‎زاده تصريح کرد: بدون عمل به نکات ايمني، اطلاع‏رسانيهاي صورت پذيرفته عملاً بي‌نتيجه بوده لذا مي بايست فرهنگ صحيح مصرف را در بين خانواده‎ها ارتقا بخشيد تا زمينه کاهش حوادث ناگوار ناشي از سهل‎انگاريهاي کوچک فراهم گردد.

به مناسبت هفته صرفه‌جويي در مصرف آب؛

برگزاري نشست شوراي مسئولين فرهنگي صنعت آب و برق استان آذربايجان شرقي

تبريز-توفيقي

امروز کشور با بحران جدّي کمبود آب مواجه شده و تبيين فرهنگ اصلاح الگوي مصرف ضروري به نظر مي رسد ودر اين شرايط روحانيون و ائمه جماعات مي‎توانند در اجراي صحيح و نهادينه کردن فرهنگ صرفه‌جويي در جامعه کمک کنند.

نشست شوراي مسئولين فرهنگي و ائمه جماعات صنعت آب و برق استان به مناسبت هفته صرفه‌جويي در مصرف آب با حضور مديران عامل شرکت هاي آب و برق استان، ائمه جماعات و مسئولين فرهنگي شرکتهاي آب و برق در محل سالن کنفرانس شرکت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي برگزار شد.

به گزاش روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي در اين جلسه مهندس ايمانلو؛ مديرعامل شرکت ضمن تشکر و قدرداني از حضور ائمه جماعات صنعت آب و برق استان و مديران عامل، بر آموزه‎هاي ديني وفرهنگي درخصوص مديريت مصرف آب تاکيد کرد وگفت: ميانگين بارندگي سالانه در کشور ما 250 ميليمتر است که اين عدد کمتر از ميانگين بارندگي آسيا و حدود يک سوم ميانگين بارندگي سالانه جهاني مي باشد ولي متاسفانه ميانگين مصرف آب در کشورما بالا و در حدود 5/1 برابر کشورهاي جهان مي‌باشد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنين اضافه کرد: با توجه به اينکه کشور ما از لحاظ جغرافيايي در منطقه خشک و نيمه خشک واقع شده بنابراين يکي از اولويتهاي اساسي و مهم در کشور حفاظت از منابع آب مي‌باشد.

مهندس ايمانلو همچنين افزود: در آموزه‌هاي زندگي‌ساز اسلام، اسراف ممنوع و حرام است؛ اين ممنوعيت همه ابعاد زندگي انسان را فرا مي‌گيرد. يعني همه مردم در تمام شئون و در هر زمان و مكان موظّفند اصل عدم اسراف را رعايت كنند. نعمتهاي الهي امانتهايي‎اند كه خداوند براي رشد و تعالي انسانها در اختيار آنها نهاده است، پس بهره‌برداري از نعمتها بايد همسو با اوامر الهي و در جهت سعادت جاوداني انسان باشد.

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان درخصوص اقلام کاهنده مصرف آب گفت: اين شرکت در راستاي اجراي سياست هاي صرفه‌جويي و بمنظور کاهش مصرف سرانه ، اقداماتي از جمله افزايش آگاهيهاي عمومي و فرهنگ سازي و استفاده از شيرآلات کاهنده مصرف آب را مورد توجه قرار داده است .

بازديد شهردار و اعضاي شوراي شهر اهواز از طرح خدمات رايگان دندانپزشکي

اهواز-خبرنگار آفرينش

شهردار اهواز به همراه رييس و دو تن از اعضاي شوراي اسلامي شهر از طرح خدمات رايگان دندانپزشکي که با همکاري شهرداري اهواز و قرارگاه جهادي امام رضا(ع) انجام مي‌شود، بازديد کردند و در جريان اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

در اين بازديد که کتانباف؛ شهردار اهواز به همراه فلسفي، حيدري و حاجتي رييس و اعضاي شوراي اسلامي شهرحضور داشتند، حسين حيدري اين حرکت را کارجهادي بسيار بزرگ دانست و گفت: درمانگاه شهرداري اهواز در اين چند روزه ميزبان پزشکان انقلابي بود که با 12 دستگاه يونيت دندانپزشکي و مواد اوليه‌اي که توسط شهرداري اهواز خريداري شد، توانستند حدود 500 نفر از همشهريان عزيز محلات کم‌برخوردار و بي‌بضاعت که از نظر معيشت دچار مشکل هستند را به صورت رايگان ويزيت و تحت پوشش خدمات دندانپزشکي همچون ترميم، عصب‌کشي و...قرار دهند. اين اقدام درشرايط دشوار اقتصادي و با هزينه‌هاي گران دندانپزشکي، کاري ارزشمند و قابل تقدير است.سپس منصور کتانباف به معرفي مختصري از قرارگاه جهادي امام رضا(ع) پرداخت و گفت: قرارگاه جهادي امام رضا(ع) در يازده استان کشور از جمله خوزستان فعاليتهاي جهادي را در زمينه‎هاي مختلف ارائه مي‎کند، به عنوان مثال اکنون در منطقه سرپل ذهاب دو روستاي کامل را در حال بازسازي دارند. بنده هم اين افتخار را داشتم که در مقاطعي با اين عزيزان همراه بودم.

فعاليت اکيپ‎هاي سيار پزشکي و دندانپزشکي

شهردار اهواز با بيان اينکه اکيپهاي پزشکي و دندانپزشکي اين قرارگاه به صورت سيار فعاليت مي‌کنند، افزود: در سنوات پيش، سالي يک مرتبه اين خدمات را در خوزستان انجام مي داديم که خوشبختانه پس از خدمات‌رساني در کوي آل صافي در نوروز امسال، براي مرتبه دوم تصميم گرفتيم درمانگاه شهرداري را در اختيار اين گروه جهادي قرار داده و با خريد مواد اوليه سهمي در اين کار خير داشته باشيم.

اين مقام مسئول با اشاره به برنامه‌هاي شهرداري اهواز براي توسعه و دايمي کردن خدمات جهادي به مردم محروم اذعان کرد: دفتري در شهرداري اهواز به قرارگاه جهادي امام رضا(ع) اختصاص داده شده است. مذاکراتي نيز با پزشکان اهوازي داوطلب در جريان است که يونيتهاي دايمي در نظر گرفته شود و خدمات دندانپزشکي به صورت فصلي انجام شود. اکيپ‌هاي ديگري از اين قرارگاه با کمک بسيج و خيرين پس از شناسايي، به فعاليتهاي تعميراتي تاسيساتي در منازل خانواده هاي بي‌بضاعت مي‌پردازند.

نظر شما