شناسهٔ خبر: 27517387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معنویت چاشنی تلاش ورزشکاران ایرانی در قاره کهن

جاکارتا- ایرنا- اصطلاح ایرانی می گوید:«از تو حرکت و از خدا برکت » و زمانی معنای این کلام را در می یابی که کار و تلاش با غیر و توکل به خدای یکتا به نتیجه می نشیند و کام همه شیرین تر می شود. وقتی نتیجه این همه تلاش و افتخار به روح شهیدان مان اهدا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «مرجان سلحشوری» تکواندو کار ایرانی که نخستین مدال را برای کاروان ایران به ارمغان آورد، با اهدای مدال نقره اش به شهید «گیتی نما»، آن را در تاریخ کشورمان جاودانه کرد.
وی امروز (یکشنبه 27 مرداد ماه) در حضور رئیس جمهوری اندونزی طلای رشته پومسه بازی های آسیایی ٢٠١٨ به حریفی از کشور میزبان واگذار کرد و خود نقره ای شد، اما در حرکتی معنوی و فراتر از قهرمانی با اهدای مدالش نشان داد ورزشکاران همواره افتخاراتشان را مرهون رشادت های شهیدان می دانند که خالصانه برای عزت و سربلندی کشور به میدان و با ایثار جانشان افتخار آفریده اند.
کمی این طرف تر هم «حسن یزدانی» شیرمرد آزاد کار ایران برای عزت و سربلندی کشورش در صحنه رقابت در گوشه ای نماز می خواند تا با طهارت و وضو به میدان رقابت برود تا پرچم کشورمان دوباره به اهتزاز درآید.او نیز لحظاتی قبل طلایی شد و قله افتخار را فتح کرد.
تاریخ گواهی می دهد ورزشکاران ایران همواره در مجامع بین المللی نشان های خود را در حرکتی معنوی تقدیم شهیدان می کنند همان بزرگ مردانی که پلاکشان مدال افتخارشان بود.
و در یک کلام در ایران همه پهلوانان و قهرمانان افتخارات خود را مدیون خون شهیدان می دانند.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی ، 2018 جاکارتا که با حضور بیش از 11 هزار ورزشکار زن و مرد از 45 کشور جهان از روزگذشته (27 مرداد ماه ) در شهرهای جاکارتا و پالمبانگ اندونزی آغاز شده است، 11 شهریور ماه با معرفی برترین های ورزشی به کار خود پایان می دهد.
ایران تاکنون با کسب یک طلا در کشتی ، دو نقره در پومسه و یک برنز کشتی در رده چهارم قرار دارد.
ورزشی**٩٢٥٠**1368

نظر شما