شناسهٔ خبر: 27517253 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مفهوم اصیل بزرگداشت شهدا از زبان سردار باقرزاده

فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نفوذناپذیری، سرخم نکردن و عزتمندی مفهوم اصیل بزرگداشت شهدا است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: سردار سیدمحمد باقرزاده دقایقی پیش در سومین مراسم بزرگداشت یادواره شهدای شهرستان شازند که در مصلی این شهرستان در حال برگزاری است اظهار داشت: تعداد شهدای شازند ۵۵۲ شهید است که باید آمار را دقیق بیان کرد و در کنار این تعداد آمار شهدای گمنام شهرستان ثبت و ضبط شود.

وی افزود: با توجه به آمار شهدا و جانبازان شازند یعنی یک نفر شهید و دو نفر جانباز شده است که یک مفهوم قابل توجه است، این درحالی است که در جنگ‌های نظامی نسبت کشته شدگان یک به چهار یا یک به پنج است، ولی وقتی یک به سه یعنی هر سه نفر مصدوم شده یک نفر کشته شده یعنی این یگان رزمی یک مجموعه کاملا شهادت طلب است.

باقرزاده عنوان کرد: در ارتش منحوس اسرائیل نسبت یک به ده است و این همان معنای آن است بسیار جان عزیز هستند و هیچ خطرپذیری و شجاعتی ندارند.

فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: اینکه شازند از نظر آماری یک به دو شهید و جانباز دارد بیانگر دلاوری و شجاعت مردم این سرزمین است.

وی ادامه داد: بزرگداشت و مراسم شهدا در حقیقت عظمت دادن و احترام به مقام بالای آسنانی شهداست و از سویی شکرگذاری برای وجود مقدس چنین شهدای گلگون کفنی است.

باقرزاده تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بزرگداشت و پاسداشت شهدا یعنی نفوذناپذیر باشد و سرخم نکند و عزت‌مند باشد، یعنی یک ملت کاملا مقاوم بودن، و این‌ها معنای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا است.

فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: وجه دیگر بزرگداشت شهدا، این حرکت باید کمک به معرفت شناسی شهدا باشد.

باقرزاده عنوان کرد: شناخت هدف، زندگی و برنامه شهدا چه بود که باید با معرفت شناسی و شناخت دقیق این راه و خط سیر شهدا در مسیر این شهدای سعید حرکت کنیم.

فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح شهدا را سرمایه‌های بزرگ انقلاب اسلامی و کشور برشمرد و گفت: شهدای گلگون کفن ما سرمایه‌های بزرگ و مهم فرهنگی کشور به شمار می‌رود و همین سرمایه مهم است که بار‌ها رهبرمعظم انقلاب اسلامی و دلسوزان هشدار دادند تا مبادا چوب حراج به این سرمایه‌های فرهنگی بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: گاهی انسان هدف را فراموش می‌کند، یک طور سستی در انسان زیاد می‌شود و از هدف غایی و نهایی باز می‌ماند که باید از این موضوع مراقبت کرد و باید از آنچه غفلت آفرین است به شدت مراقبت و حذر داشت.

باقرزاده عنوان کرد: استقامت به این معناست که تا هدف نهایی دست از هد ف. برنداریم، یعنی تا هدف گام برداشتن و دست از هدف برنداشتن که معنای اصلی استقامت است و یادمان باشد صبر و استقامت بایکدیگر متقاوت است و استقامت معنای ایجابی دارد.

وی افزود: استقامت یعنی باید به این جهاتی که شهدای به آن توجه داشتند توجه داشته باشیم تا تداوم بخش راه شهدای اسلام باشیم، چراکه شهدا چراغ‌های هدایتی هستند که مسیر راه ظلمت را روشن کرده و راهنمای مسیر راه امام حسین (ع) و امام علی (ع) و اسلام ناب محمدی هستند.

فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به افراد جامعه گفت: آدم‌های جامعه سه دسته هستند، یک دسته انسان‌هایی که برای جاعه مشکل ساز هستند و انگل هستند، آدم‌هایی که برای جامعه مشکل نما هستند و مانند حشره که بر زحم می‌نشیند تنها مشکلات را جار می‌زند که این هنر نیست که یک سایت، فضای مجازی را گرفته و ضعف‌ها را مدام داد بزنند و این‌ها هوچی‌گر هستند و آدم‌های دسته سوم مشکل گشای جامعه هستند که مردم به آن‌ها تکیه می‌کنند که اگر این طور بودیم برده و هنرمند هستیم.

وی ادامه داد: شهید چمران فرمود: وقتی طبل جنگ نواخته می‌شود مرد از نامرد شناخته می‌شود، جانبازان و ایثارگران و شهدا در زمان سختی خود را نشان دادند.

باقرزاده با اشاره به بی‌اعتمادی به آمریکا افزود: بی‌اعتمادی به آمریکا در برجام به دست نیامد و ما این شیطان بزرگ را امروز که نشناختیم بلکه در جنگ دشمن و آمریکای جنایتکار را شناختیم، اگر در شداید کسی سینه سپر کرد و مشکلات مردم را حل کرد باید تکریم کنیم چراکه کارکرد و رفتار مومن اینگونه است.

فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به خاطرات شهدا در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات بیت المقدس در اوج گرما و پیش از آزادسازی خرمشهر، در معراج شهدای اهواز یک پیرمرد اصفهانی بود که کار ساخت تابوت برای شهدا را انجام می‌داد روزی از کنار پیکر شهدا که می‌گذشت کنار پیکری نشست و با لهجه شیرین اصفهانی گفت: "بارک الله" وقتی دلیل را پرسیدیم اعلام کرد این شهید پسرم بود.

وی بیان کرد: این‌ها همان مصداق استقامت همچون کوه و محکم بودن مومن محکم‌تر از فولاد است و دشمن می‌خواهد همین را از ما بگیرد.

باقرزاده ادامه داد: اکنون در سومار و مناطقی مانند مندلی در همان حوالی منطقه‌ای است به نام ۴۰۲ که ارتفاعی بود بین ما و عراق دست به دست می‌شد، هرگاه ما می‌گرفتیم دشمن خار می‌شد، عراق یک بار این منطقه را که گرفت عقده خود را برسر ارتفاع خالی کرد و با بولدوزر این منطقه و ارتفاع را تراشید و حتی اکنون که که تفحص می‌کنیم خاک سست است و دشمن می‌ترسید اگر این منطقه گرفته شود ضربه می‌خورد.

فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به نقش جوانان امروز گفت: هر جوان ما یک ارتفاع بر روی دشمن است و دشمن از همین جوانان می‌ترسد هرچند دشمن کورخوانده و در جنگ با داعش نشان دادیم استقامت ما شکست‌ناپذیر است.

وی بیان کرد: ۴۲ تا ۵۷ اندیشه‌ای به عنوان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد زدیم، در دوران جنگ دوران تثبیت حق بود همانطور که جنگ‌های پیامبر برای بیان اندیشه اسلام بود و در دوران امام علی (ع) جنگ‌های امام برای تثبیت اندیشه امام (ع) بود و زمان امام حسین (ع) حمایت از اندیشه رسول خدا و اسلام بود.

فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: این حمایت در عرصه‌های مختلف انجام می‌گیرد یک بخش عملیات روانی است به این معنا مردم تابع ادراکات درونی خود نباشند فقط تحت تاثیر القائات و اخبار بیرونی باشند و اندیشه خود تعطیل باشد، فلان خبر مثل واگذاری خزر در فضای مجازی منتشر شود که القائات دشمن است که به دنبال سست کردن و تضعیف اعتماد مردم به نظام و رهبری هستند پس تا هر مطلبی دیدیم و شنیدیم پخش کنیم اشتباه است و باید تخقیق کرد.

باقرزاده با انتقاد از رفتار سست برخی در کشور گفت: متاسفانه برخی خام‌تر اقدام می‌کنند و اعلام می‌دارند که رهبری که عصمت ندارد، ما هم می‌گوییم، ولی فقیه عصمت به آن معنای ائمه ندارد، ولی ولی فقیه حجت دارد و حجت جامعه اسلامی است.

وی افزود: رهبری دشمن را گوشه رینگ برده، باب مذاکره با این دولت را بسته، ولی عده‌ای درحال بازکردن پنجره‌ای برای تنفس این دولت گذاشته‌اند و یعنی چه وقتی رهبری انقلاب می‌گویند با دولت آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، ولی زمانی نگذشته خلاف سخن رهبر معظم انقلاب سخن می‌گویند، مسئولی که از رهبری جلو بزند یا عقب بماند اهل استقامت نیست.

باقرزاده عنوان کرد: ما در عرصه دوم جنگ اقتصادی داریم بدون هیچ تعارفی و باید لوازم جنگ باید آماده باشد، دشمن در این جنگ دنبال خلع سلاح و گرفتن سنگر‌های دفاعی است.

فرمانده کمیته تفحص ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: همه دغدغه دلسوزان رعایت عدالت اجتماعی است و انتظار مردم که موضوع گزافه‌ای هم نیست همین موضوع عدالت اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: روزی دشمن اعلام کرد دین افیون ملت‌هاست، ولی دیدند که انقلاب اسلامی زمینه توسعه و پیشرفت و اقتدار و استقلال است، پس از آن سراغ دین بدلی رفت و داعش را تشکیل داد هر چند با نابودی داعش این اندیشه و تلاش آن‌ها که ایجاد اسلام بدلی داعشی بود نابود و خلع سلاح شده است در مقابل یک ارتش اسلامی و انقلابی با حضور جوانان ایرانی، سوری، لبنانی، افغانستانی و... تشکیل شده است.

باقرزاده اضافه کرد: اکنون دست ما پر از نیرو‌های جوان رزمنده و رشیدی مثل حججی‌ها است که سبب شده دست ما پر باشد و نیاز دارد به ان‌ها میدان داده شود.

نظر شما