شناسهٔ خبر: 27517111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اعدام 6 سارق طلا در زندان

اعضای باند سرقت از طلافروشان کیفی، سحرگاه دیروز به دارمجازات آویخته شدند. شش عضو این باند با ایجاد رعب و وحشت، ده کیلو طلا سرقت کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، ماجرای این سرقت 14 مهر 94 در بلوار فرودگاه مشهد رخ داد. دو مسافر پرواز اصفهان ـ مشهد بعد از خارج شدن از فرودگاه سوار یکدستگاه تاکسی شدند. در بلوار فرودگاه یک دستگاه پراید از پشت سر با تاکسی تصادف کرد. وقتی راننده تاکسی از خودرو پیاده شد، سرنشینان پراید با شمشیر به آنها حملهور شده و با تهدید کیف دو مسافر فرودگاه راکه حاوی 10کیلو طلا بود سرقت کردند. دزدان با رهاکردن پراید در محل با یک دستگاه 206 که در آن سوی خیابان پارک بود از محل گریختند.

تیم پلیسی با بررسی پرونده دریافتند، سارقان با دو سارق آشنایی داشته و با طرح نقشهای این سرقت را رقم زدهاند. در ادامه یکی از سارقان شناسایی و دستگیر شد. متهم در بازجوییها گفت: من چند روز قبل از اجرای نقشه دستبرد به طلافروشان کیفی با میثم -سرکرده باند-آشنا شدم. او طوری ما را وسوسه کرد که گویی کارخانه طلاسازی دارد. ما نقشه سرقت را در باغ ویلا کشیدیم و میثم پس از توضیح کامل و بی نقص این نقشه، ما را به محل اجرا در بلوار فرودگاه برد و همه راههای گریز را به صورت عملی و عینی نشانمان داد. سپس شمشیر و کارد برای همه اعضای باند تهیه کردیم و پراید سرقتی را به مبلغ 200 هزار تومان خریدیم. میثم نقاب و مقداری چسب برایمان آورد تا با زدن چسب به دستهایمان اثر انگشتی هنگام سرقت بر جای نماند.

در ادامه پنج عضو دیگر باند هم شناسایی و دستگیر شدند. میثم در بازجوییها گفت: من تنها طراح سرقت طلا بودم و کار دیگری نکرده ام. صبح روز بعد از سرقت، بلافاصله روزنامه خریدم چون میخواستم بدانم در روزنامه وزن طلاها را چه مقدار ذکر کردهاند. آنجا بود که فهمیدم رو دستخوردهام و همدستانم مقدار زیادی از طلاها را سرقت کردهاند.

با توجه به نوع سرقت، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد فرستاده شد و شش متهم پرونده پس از محاکمه به اعدام محکوم شدند که حکم مجازاتشان در دیوان عالی کشور هم تایید شد.

شش عضو این باند، سرانجام سحرگاه دیروز در زندان مشهد به دار مجازات آویخته شدند.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی پس از اجرای حکم گفت: میثم، سرکرده این باند بهدلیل اینکه 20 سال قبل در رشته طلاسازی فعالیت داشت طلافروشان کیفی را میشناخت و با اجیرکردن پنج سارق دیگر نقشه سرقت را کشید. او به خاطر تمکن مالی هیچ نیازی به اینگونه سرقتها نداشت، اما به دلیل طمعورزی و ایجاد احساس ناامنی در منطقه عدهای را به کار گرفته بود و از آنها سودجویی میکرد.

قاضی حیدری افزود: اعضای این باند با اعمال مجرمانه خود ناامنی اقتصادی را در میان طلافروشان کیفی و کسبه به راه انداخته بودند و بسیاری از کسبه مشهد و اصفهان برخورد جدی دستگاه قضا با اینگونه جرایم را خواستار شده بودند.

نظر شما